Potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, românii sunt mari iubitori de gustări între mese, 39% dintre acesția obișnuind să le consume zilnic, în special femeile (45% comparativ cu 33% în cazul bărbaților), iar 41% de câteva ori pe săptămână.
Îndreptându-ne atenția către gustările preferate, cele mai populare sunt cele dulci (58%), urmate de cele sărate (56%) și cele sănătoase (37%).
- Gustările sănătoase sunt preferate într-o măsură mai mare de persoanele de peste 55 de ani (46%), o categorie cunoscută pentru interesul crescut față de un stil de viață mai sănătos, precum și de cei din mediul urban (40% comparativ cu 32% mediul rural), arată sursa citată.
Pofta este principalul motiv pentru care românii aleg să consume gustări între mese (65%)
Referitor la obiceiurile de cumpărare a gustărilor, 60% dintre români le planifică atunci când merg la cumpărături, iar 40% le achiziționează spontan sau din impuls. În plus, majoritatea preferă să le cumpere din supermarket-uri/ hypermarket-uri (72%) și în mai mică măsură din magazinele de proximitate (20%).
Principalele motive pentru care românii cumpără astfel de produse sunt pofta (65%), dorința de a obține energie suplimentară (31%), necesitatea de a potoli foamea (28%) sau obiceiul deja format de a le cumpăra (19%).
O analiză mai detaliată relevă faptul că pofta este o motivație mult mai puternică pentru tinerii din Generația Z, cu vârste cuprinse între 18-24 ani (79%), în timp ce persoanele cu vârste între 35-44 ani sunt mai preocupate de aspecte funcționale, precum necesitatea de a obține energie suplimentară pe parcursul zilei (35%).
34% dintre români sunt foarte interesați de gustările cu beneficii specifice, precum energie sau imunitate
În percepția românilor, cele mai sănătoase gustări sunt fructele proaspete (73%), mixul de nuci și fructe uscate (49%), iaurtul grecesc cu nuci sau semințe (33%), smoothie-urile (20%) și chipsurile de legume coapte (17%).
O tendință semnificativă este interesul în creștere al românilor pentru gustările cu beneficii specifice, precum energie sau imunitate, care sunt apreciate în mare și foarte mare măsură de 34% dintre aceștia.
Cei mai interesați de această categorie sunt persoanele cu vârste între 35-44 de ani (38%), cei cu venituri mai mari de peste 4000 RON (44%) și locuitorii din mediul urban (37% față de 30% în mediul rural). Această tendință poate fi explicată printr-o conștientizare tot mai mare a importanței unui stil de viață sănătos, în special în rândul celor cu venituri mai mari și care locuiesc la oraș, unde accesul la informații și produse sănătoase este mai facil.