Metroul din Drumul Taberei, magistrala M5, ce leagă cartierul Drumul Taberei de zona Eroilor, deschisă în urmă cu mai bine de cinci ani, a avut un trafic de 6,5 milioane de cartele validate în ianuarie-noiembrie anul acesta, în creştere de la un an la altul, dar încă la doar o treime din traficul tronsonului Eroilor-Preciziei, de pe magistrala 3, tot din partea de vest a Capitalei, potrivit datelor transmise de Metrorex la solicitarea ZF.
Magistrala 5, o investiţie de 3,3 mld. lei, proiectată de la zero, reprezintă cea mai importantă realizare a companiei Metrorex din ultimii 30 de ani. Dezavantajul este însă că durata călătoriei cu metroul din Drumul Taberei în zona Aviatorilor sau zona de nord, Aurel Vlaicu – Pipera, este mare pentru că pasagerii trebuie să schimbe de mai multe ori metroul. Staţiile cu cel mai mare trafic de pe M5 au fost Valea Ialomiţei, cu puţin peste 843.000 de validări de cartele în primele 11 luni, Romancierilor, cu 771.000 de validări şi Parc Drumul Taberei, cu 763.658 de validări de cartele, arată aceeaşi sursă. Din planurile iniţiale făcea parte ideea de a conecta Drumul Taberei direct cu staţia Universitate, însă proiectul a fost modificat şi redus la cele zece staţii.
„Pentru a ajunge la job în zona Aviatorilor folosesc metroul, însă traseul este destul de complicat. Plec din zona Favorit-Drumul Taberei, unde de obicei aştept metroul 10–15 minute. De acolo schimb la Eroilor spre Victoriei, iar apoi mai schimb o dată magistrala pentru a ajunge către Pipera. În total, drumul îmi ia aproximativ 50 de minute”, spune Camelia, angajată la o companie cu sediul în Aviatorilor. Ea explică faptul că de multe ori preferă să folosească ride-sharingul, chiar dacă traficul este uneori aglomerat pentru că timpul total este similar sau chiar mai scurt decât cel petrecut cu metroul, ceea ce face alternativa de suprafaţă mai convenabilă.
Magistrala 5 de metrou are zece staţii, respectiv Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2. Din planurile iniţiale făcea parte ideea de a conecta Drumul Taberei direct cu staţia Universitate, însă pe parcurs proiectul a fost modificat şi redus la cele zece staţii.


