Poliţia Română atrage atenţia asupra unui nou tip de fraudă online, săvârşită cu ajutorul unor apeluri telefonice nesolicitate, făcute de persoane care se dau drept reprezentanți ai băncii. Până în prezent, în România nu au fost sesizate astfel de fraude, precizează IGPR.
Poliţia Română a fost informată cu privire la o campanie de fraude online care este în desfăşurare de câteva luni, având o răspândire la scară largă în mai multe ţări europene – Germania, Austria, Olanda, Finlanda şi Belgia, săvârşite prin apeluri telefonice nesolicitate, în care persoanele bănuite îşi atribuie identitatea unor persoane din cadrul unităţilor bancare, se arată într-un comunicat IGPR transmis duminică, potrivit Agerpes, citată de digi24.ro.
„Victimele sunt informate cu privire la faptul că, în urma unor atacuri cibernetice, conturile lor bancare au devenit vulnerabile şi că trebuie să transfere de urgenţă soldul disponibil într-un cont sigur al băncii, în caz contrar existând riscul pierderii sumelor de bani aflate în aceste conturi. În această modalitate, bănuiţii conving persoanele vătămate, în general persoane în vârstă sau cu o educaţie financiară precară, să transfere banii în conturi bancare controlate de aceştia, deschise la aceeaşi bancă, de unde sumele sunt transferate succesiv şi transformate în criptomonede, în vederea îngreunării depistării persoanelor bănuite”, arată Poliţia în comunicatul citat.
Acest tip de înşelăciune este cunoscut instituţiilor de aplicare a legii sub denumirea de phone number spoofing (apel telefonic fals).
„În situaţia în care primiţi astfel de apeluri telefonice nesolicitate, vă recomandăm să nu daţi curs celor transmise telefonic, să nu accesaţi eventualele linkuri sau ataşamente transmise şi să vă adresaţi celei mai apropiate unităţi de poliţie. Până în prezent, Poliţia Română nu a fost sesizată cu privire la comiterea unor fapte cu acest mod de operare, această comunicare având rolul de a informa şi preveni cetăţenii”, a transmis IGPR.