Peste 200.000 de clienţi vor primi facturi de regularizare cu minus, în condiţiile în care clienţii casnici s-au preocupat să-şi reducă consumul în această perioadă de criză, a declarat, joi, într-o conferinţă de specialitate, vicepreşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), Zoltan Nagy-Bege, relatează TVR.ro.
”Clienţii casnici chiar s-au preocupat să-şi reducă consumul în această perioadă critică de criză”
”Recent am finalizat şi acele machete care vor viza acele regularizări care se fac în baza ordonanţei de urgenţă pentru clienţii care şi-au redus consumul în 2022, faţă de consumul mediu din 2021 – cei care nu au beneficiat de niciun plafon. Este un număr considerabil de clienţi. Am primit de la unii furnizori nişte cifre, încă nu am primit de la toţi. Cred că am cifrele de la furnizorii care acoperă cam 70% din consumul casnic – şi vorbim de peste 150.000 de clienţi la acest 70%. Probabil că şi dacă ultimul furnizor mare va face aceste calcule, vom depăşi cifra de 200.000. E o cifră impresionantă. Clienţii casnici chiar s-au preocupat să-şi reducă consumul în această perioadă critică de criză, chiar în condiţiile în care foarte mulţi au beneficiat de preţ plafonat şi nu le-a păsat, dar cei care nu au beneficiat se pare că s-au mobilizat şi au luat măsuri”, a menţionat Zoltan Nagy-Bege, la conferinţa „Criza şi tranziţia energetică: provocări curente pe piaţa de energie”, organizată de Asociaţia Furnizorilor de Energie din România (AFEER).
În ceea ce priveşte noile modele de facturi, vicepreşedintele ANRE a menţionat că toate acele elemente care apar ca informaţii obligatorii a fi cuprinse în facturile de gaz, respectiv de energie electrică, apar în directivele europene.
„Toate acele elemente care apar ca informaţii obligatorii a fi cuprinse în facturile de gaz, respectiv de energie electrică, nu sunt invenţiile noastre. Toate apar în directivele europene şi directiva spune că sunt obligatorii să fie incluse în factură. Noi am făcut doar o selecţie şi ne-am străduit ca prima pagină a facturii să fie simplificată. Ne-am străduit să simplificăm prima pagină a facturii şi să obligăm furnizorii să pună pe prima pagină strict nişte elemente necesare pentru client pentru a se identifica, pentru a şti cât are de plătit, când are de plătit şi pentru ce plăteşte – şi unde se poate adresa în momentul în care are vreo problemă cu factura, unde contestă factura. De altfel, prin lege s-a stabilit că începând cu consumul lunii aprilie se va folosi o nouă factură”, a adăugat Zoltan Nagy-Bege, conform Agerpres.