„Perplex”, piesa unuia dintre cei mai jucaţi autori germani contemporani, Marius von Mayenburg, regizată de Ştefan Iordănescu, va avea primele reprezentaţii pe 10 şi 11 mai, iar premiera pe 17 mai, la Sala Atelier a Teatrului Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti. Până la închiderea stagiunii, încă două reprezentaţii, pe 3 şi 22 iunie. Toate spectacolele încep la ora 20.00.
Tradusă de Elise Wilk şi regizată de Ştefan Iordănescu, „Perplex” este o comedie absurdă şi suprarealistă, în care lumea protagoniştilor se destramă cu o viteză ameţitoare, unde relaţiile se dizolvă şi se re-asamblează în mod surprinzător. În distribuţie: Medeea Marinescu, Alexandra Sălceanu, Gavril Pătru, Petre Ancuţa.
Marius von Mayenburg este autor dramatic şi regizor la celebrul teatru berlinez Schaubühne am Lehniner Platz – unde şi-a început cariera şi s-a afirmat ca dramaturg cu piesa „Feuergesicht/Chip de foc”, tradusă ulterior în peste 20 de limbi, inclusiv chineză, japoneză, coreeană. A scris numeroase piese de teatru şi radiofonice. Lucrează şi ca traducător (Shakespeare, Sarah Kane, Martin Crimp ş.a.). În 2010, a scris „Perplex”, pe care a montat-o la Schaubühne. Această piesă a mai fost montată o dată în România, de Theodor Cristian Popescu, la Teatrul „Ioan Slavici” din Arad. Alte piese ale autorului german puse în scenă în România sunt: „Chip de foc”, „Copilul rece”, „Urâtul”, „Plastic”, „Martiri”, „Piatra”.
- „În clipa în care dai de patru actori atât de dăruiţi, atât de doritori de a desluşi iţele unui text care sparge barierele dramaturgiilor convenţionale, e mai bine să faci pasul în spate. Pentru mine proiectul acesta a fost un experiment. Acela de a de a respecta cu punct şi virgulă, atât cât se poate spiritul si litera textului. Cred că datoria noastră este ca publicul să parcurgă toate etapele prin care patru actori, aflaţi într-o formă excepţională aduc în faţa ochilor noştri o poveste despre lume şi viaţă, despre ridicol si sublim, cu mijloacele curentului postmodernist în care, fireşte, nimic din ceea ce este nu vi se pare, în care teme din Pirandello, Brecht şi Martin Crimp se înlănţuie într-o demonstraţie aproape matematică despre lume, viaţă, teatru şi zădărnicie. În aceste momente autorul a decretat că regizorul s-a retras. Şi aşa trebuie să fie. Mi-ar plăcea totuşi să-l regăsesc undeva la aplauze şi să-i zăresc în ochi strălucirea triumfului actorilor de pe scenă. Pentru că trebuie să mai şi contrazicem textul, nu?”, întreabă, retoric, regizorul Ştefan Iordănescu.
Dorothea Iordănescu a conceput scenografia şi muzica originală, Sebastian Hamburger este realizatorul video design-ului, Flavia Giurgiu – mişcarea scenică, Lucian Moga – lighting design.