Încep lucrările pregătitoare pentru modernizarea liniilor de tren din stațiile Fetești și Ciulnița pe Magistrala M 800 București-Constanța, anunță miercuri, CFR Infrastructură. Lucrările se fac pentru ridicarea vitezei de circulație la 160 km/h. pentru trenurile de călători, iar în timpul execuției programul trenurilor nu va fi afectat, scrie economedia.ro.
Contractele pentru modernizarea liniilor de la Fetești și Ciulnița au fost semnate în mai 2022 cu Asocierea Arcada -Iscpf pentru o valoare de 309 milioane de lei și o durată de 20 de luni pentru execuție.
,,Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că au început lucrările pregătitoare pentru deschiderea șantierelor de modernizare a liniilor, peroanelor și a instalațiilor feroviare din stațiile Fetești și Ciulnița, lucrări finanțate din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, în valoare de 309 milioane lei, fără TVA. Lucrările pregătitoare constau în amenajarea terenului, depozitarea materialelor de cale, crearea platformelor tehnologice, deconectarea liniilor de contact aferente liniilor incluse în prima fază a programului de modernizare (linii de primiri-expedieri trenuri de marfă, linii de manevră sau doar de expedieri) și demontarea catenarei. Menționăm faptul că, pentru a nu afecta graficul de circulație al trenurilor de călători în sezonul estival, constructorul a structurat programul lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din cele 2 stații în faze de execuție, astfel primele linii pe care încep lucrările sunt linii de manevră, de expedieri sau primiri-expedieri trenuri de marfă.”
Programul de modernizare din stațiile FETEȘTI și CIULNIȚA cuprinde lucrări complexe de infrastructură, dar şi de suprastructură feroviară, astfel: terasamente, linii, construcții civile și de arhitectură, lucrări de instalații, de energoalimentare și de telecomunicaţii.
Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:
► îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie între 120 km/h şi 160 km/h pe liniile directe din stații;
► mărirea capacităţii de tranzit;
► modernizarea sistemului de electrificare (25 kV) și a echipamentului de telecomunicații din cele două stații;
►asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii (min. 750 m);
►modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița, prin îmbunătățirea condițiilor pentru utilizatorii transportului feroviar – construcția unei pasarele în stația Fetești, pasaje pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi etc.;
►modernizarea clădirilor (CED)
► centralizare electronică în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R)”, arată CFR.