Edilul Capitalei, Nicuşor Dan, a precizat că aproximativ 50 de kilometri de linie de tramvai din Bucureşti se află într-o stare deplorabilă, deoarece nu au mai fost reabilitaţi, inclusiv în zona în care o şină s-a desprins şi a străpuns podeaua unui mijloc de transport în comun. Dan spune că urmează ca această porţiune de linie de tramvai să fie reabilitată cu bani din fonduri europene şi din împrumuturi.
”E o oportunitate pentru Bucureşti, avem 150 km linie tramvai. Primarii din anii ’90-2000 au făcut 100 din 150 km pe care îi ştim şi au rămas 50 km care sunt într-o stare deplorabilă, inclusiv Calea Călăraşilor, cea unde s-a întâmplat acest incident. În primul rând că STB-ul a făcut aşa-numitele DALI-uri, documentaţie pentru intervenţii pentru fiecare dintre ele. Am ieşit în achiziţie. Pentru toţi aceşti 50km o să avem şi banii, parte din fonduri europene, parte din împrumuturi”, a declarat Nicuşor Dan, luni seară, la Digi24, referindu-se la incidentul de pe Calea Călăraşilor, unde o şină de tramvai s-a desprins şi a străpuns podeaua unui autobuz.
Nicuşor Dan a precizat că pentru o porţiune din cei 50 km de linie de tramvai nereabilitată s-au depus oferte, însă nu şi pentru alte segmente ale liniei.
”Pentru o parte din segmente s-au depus oferte, s-a început procedura de evaluare, am terminat evaluarea tehnică, urmează financiara, deci cam estimez eu, într-o lună jumate de acum o să semnăm contractele. Nu s-au atribuit pe toate segmentele. Ăsta este unul dintre ele, cel care pleacă de la Piaţa Unirii şi merge încolo până la Bulevardul Basarabia. O să reieşim în achiziţie publică”, a adăugat Nicuşor Dan.
Edilul spune că în porţiunea nereabilitată de linie de tramvai, unde nu s-a prezentat nimeni la lictaţie, vor fi făcute unele modificări.
”Oportunitatea pe care ne arată-o faptul că nu s-a prezentat nimeni este că vrem să modificăm exact în zona în care s-a întâmplat să facem un sens unic pe Călăraşi, un sens unic în sens opus pe Matei Basarab, pentru că era o gâtuire pe Călăraşi. Ăsta e motivul pentru care n-am ieşit imediat în achiziţie publică. Pe segmentele pe care s-au atribuit, conform contractului, şase luni durează proiectarea, deci asta se va termina la sfârşitul acestui an şi vom începe încă în 12 luni lucrările de construire propriu-zisă. De exemplu, Mihalache va fi reabilitat cap-coadă. De asemenea, linia cinci, tot mai puţin acest segment de la Unirii la Basarabia”, a precizat Nicuşor Dan.
O bucată de șină de tramvai a străpuns podeaua unui autobuz STB