Primăria Sectorului 1 beneficiază de un instrument IT ultramodern pentru Planul anual al achizițiilor publice și de o aplicație software pentru managementul documentelor. Implementarea acestor instrumente care contribuie la debirocratizarea administrației locale a Sectorului 1 a fost realizată printr-un proiect cu finanțare europeană.
Este vorba despre Proiectul „Mecanisme și instrumente implementate la nivelul Sectorului 1 al Municipiului București pentru fundamentarea deciziilor și planificării strategice pe termen lung”, cod MySMIS 128335, cod SIPOCA 634, proiect selectat în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European.
Tot prin acest proiect a fost elaborată Strategia de management și dezvoltare a instituției care creează cadrul, în premieră pentru Primăria Sectorului 1, de prioritizare a investițiilor la nivel local pe baza unor criterii clare.
Conferința de închidere a acestui proiect a avut loc joi, 29 iunie 2023, la sediul Primăriei Sectorului 1 din Bd. Banu Manta nr. 9.
Proiectul a avut ca scop principal digitalizarea administrației publice, astfel încât cetățeanul să beneficieze de cele mai bune servicii publice. Datorită evoluției accelerate a tehnologiei informatice în ziua de azi, administrația publică trebuie sa se adapteze la noile cerințe ale societății și să răspundă cât mai eficient la provocările pe care le au cetățenii în viața de zi cu zi.
Obiectivul general al proiectului a constat în creșterea calității procesului decizional la nivelul Primăriei Sectorului 1, București, prin implementarea unor instrumente de management strategic instituțional care să susțină planificarea strategică și fundamentarea politicilor publice, respectiv evaluarea indicatorilor de performanță a politicilor publice adoptate.
Rezultatele proiectului:
1. Elaborarea Strategiei de management și dezvoltare a instituției (inclusiv criterii de prioritizare a investițiilor la nivel local);
2. Elaborarea Planului strategic instituțional (PSI) aferent anilor 2022-2023;
3. Metodologia de implementare, monitorizare și raportare a indicatorilor Strategiei de dezvoltare instituțională și a Planului Strategic Instituțional;
4. Instrument IT suport pentru Planul anual al achizițiilor publice realizat în scopul îmbunătățirii planificării strategice și execuției bugetare;
5. Realizarea unei Proceduri a sistemului de management al documentelor în vederea digitalizării realizate;
6. Implementarea unei aplicații software pentru managementul documentelor.
Valoarea totală eligibilă: 3.891.876,64 Lei
Valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European: 3.113.501,31 Lei
Valoarea eligibilă nerambursabilă din Bugetul Național: 700.537,78 Lei
Cofinanțarea eligibilă a beneficiarului: 77.837,55 Lei