Președintele PNL Ludovic Orban susținut, sâmbătă, la evenimentul „TECH HUB – Smart Administration”, organizat de TNL, că Bucureștiul este foarte departe de ceea ce înseamnă o administrație inteligentă și în serviciul cetățeanului.
„Eu, aici, nu prea am ce să vă vorbesc despre ’’Smart Administration” pentru că, deocamdată, suntem în opoziție în București și nu putem decât să constatăm că Bucureștiul este foarte departe de ceea ce înseamnă o administrație inteligentă, o administrație în serviciul cetățeanului, o administrație care să funcționeze pentru a asigura servicii de calitate și servicii inovative la toate problemele cu care se confruntă cetățenii din București.
Mă gândesc la sistemul de parcări, de exemplu. Îi vedeţi în continuare pe parcagii care iau banii de la oameni şi dau nişte chitanţe. Asta în timpul de lucru, că în afara timpului de lucru sunt alţi parcagii care cer taxă de protecţie, că dacă nu-i plătești taxă, îți zgărie mașina cu cheia. Primăria nici măcar nu are capacitatea de a asigura personal în sistemul acesta de epocă de piatră pentru a administra toate locurile de parcare de la sol, pe care îl deţine în interiorul inelului circular.
Apropo de trafic, știți că s-au investit vreo 28 de milioane de euro pentru a asigura, în interiorul inelului circular, o semaforizare inteligentă, adică o durată variabilă a culorii verde și culorii roșu pe diferitele axe din intersecții, iar comandarea culorii să se facă în funcție de numărul de mașini, ca să vă spun simplu, care intră în intersecții pe axele de intrare în intersecții.
Trebuie să ştiţi că acest sistem nu funcţionează. S-au investit 28 de milioane de euro şi nu funcţionează pentru că nu există un contract adecvat de mentenanță și toți senzorii care trebuie să recepționeze informațiile pe distanțele stabilite de la intersecție, fie că sunt senzori în asfalt și au fost rașchetați la diferitele operațiuni de întreținere, fie că sunt senzori supraterani care sunt legați prin fire, cabluri care au fost tăiate și aceștia nu mai furnizează informații către centrul de comandă astfel încât să se poată dicta culoarea verde și roșie la semafor în mod optim. Sistemul funcțional îți asigură, practic, o reducere cu aproximativ 20% a parcurgerii diferitelor axe de transport”, a spus Orban.