Pasajul Doamna Ghica s-a deschis astăzi cu o întârziere de trei ani, însă nu definitiv. Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat deschiderea circulaţiei pe podul Doamna Ghica şi a precizat că, atunci când Primăria plăteşte, sunt firme în România care se ţin de cuvânt.
- Sunt bucuros să deschidem azi circulaţia pe Podul Doamna Ghica. E un calendar pe care ni l-am asumat acum un an şi jumătate şi pe care l-am respectat. În calendar am spus că dăm drumul înainte de începerea şcolii. Ne-am ţinut de cuvânt. Asta înseamnă, exact ca şi la tramvaie, exact ca lucrările pe termoficare, că atunci când primăria este serioasă şi plăteşte, există în România firme serioase care se ţin de cuvânt”, a declarat joi, Nicuşor Dan.
Podul Doamna Ghica, parte din alte lucrări de infrastructură
“Podul Doamna Ghica e parte… şi marea lui utilitate se va vedea când o să avem întreg inelul median, e parte din alte lucrări de infrastructură pe care le facem, cele mai importante din această perioadă fiind modernizarea liniilor de tramvai şi am semnat raportul Comisiei de atribuire pentru şase din cele 11 pentru care s-au depus oferte.
- Suntem într-o fază avansată cu înnoirea flote, 100 de autobuze electrice, 100 de troleibuze în plus faţă de cele 100 de tramvaie. Toate astea pentru a aduce ceea ce fac oraşele occidentale de mult timp, a încuraja oamenii să folosească transportul în comun”, a mai afirmat Nicuşor Dan.
Pasajul este prevăzut cu 4 benzi de circulație, pe 2 sensuri, lungimea pasajului este de 216 m, viteza de proiectare de 50 km/h iar rampele de acces au lungimi de câte 96 m / panta longitudinală constantă de 4 %. Astfel, sunt asigurate câte 2 benzi de circulație pe sens de câte 3.5 m și o bandă de încadrare de 1 m.