Contractul pentru supralărgirea Prelungirii Ghencea între Cartierul Latin şi Pasajul Domnești poate fi semnat, anunță secretarul de stat, Ionel Scrioșteanu. În termenul legal de 10 zile, nu au fost depuse contestații la procedura de atribuire a contractului.
Tronsonul de drum a fost preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Astfel, CNAIR poate semna contractul, după aducerea documentelor solicitate de către câștigătorul Asocierea TRACON S.R.L. – ACVATOT S.R.L. Este vorba despre același constructor care a finalizat Pasajul Domnești.
Valoarea contractului este de 41,91 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este din fonduri externe nerambursabile. Durata contractului este de 12 luni, din care 2 luni perioada de proiectare și 10 luni perioada de execuție a lucrărilor.
Proiectul prevede:
- lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești; precum și conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești);
- realizarea pistelor pentru biciclete;
- amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m;
- modernizarea sistemului de iluminat;
- realizarea sistemului de canalizare pluvială;
- amenajarea a 2 stații de autobuz;
- amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București.
De asemenea, se vor amenaja intersecții semaforizate:
- intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710);
- intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850);
- trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220).
Proiectul „Penetrație Prelungire Ghencea – Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea”, la fel ca Pasajul Doamna Ghica, a fost una dintre promisiunile candidaților la fotoliul de edil din campania electorală din 2016.
Bulevardul Prelungirea Ghencea urma să fie lărgit pe întreaga distanță la două benzi pe sens și trei benzi în zona intersecțiilor, cu semaforizarea tronsonului și o cale dublă de tramvai între Strada Brașov și Centura București, potrivit proiectului.
La 7 iulie, exproprierile nu erau încă finalizate. La fel ca în cazul Pasajului Doamna Ghica, Primăria de Sector pe raza căreia se află proiectul a intervenit cu sprijin financiar. În acest caz, Sectorul 6 a pus o parte din bani încă de anul trecut, 10 milioane de lei.
Traseul sectorului de drum se află pe teritoriul administrativ al Municipiului București (Sectorul 6) și al județului Ilfov (Bragadiru și Clinceni) și este cuprins între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești.
sursa: Buletin de Bucuresti