În aprilie 2024 se reia circulația trenurilor din București către Giurgiu pe podul de la Grădiștea

Circulația pe nou pod de la Grădiștea va fi deschisă în primăvara anului viitor, potrivit constructorului Porr, care a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de 80% între Vidra și Comana, pe linia de cale ferată București – Giurgiu, a informat miercuri CFR Infrastructură.

Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între VIDRA și COMANA, inclusiv la noul POD de la GRĂDIȘTEA, dar și lucrările conexe de reparații la terasamente și suprastructura feroviară între BUCUREȘTI NORD – JILAVA – GIURGIU NORD FRONTIERĂ au ajuns la un stadiu fizic de 80%.

  • „Cu o întârziere cauzată de lucrările suplimentare de consolidare a terenului executate în localitatea Daia, dar și de procesul de fabricare și furnizare a unor componente metalice, lucrările feroviare pe întregul traseul București Nord – Grădiștea – Giurgiu Nord se apropie de finalizare, iar din primăvara anului viitor constructorul ne asigură că trenurile vor circula pe NOUL POD FEROVIAR de la GRĂDIȘTEA”, au transmis reprezentanții CFR Infrastructură într-un comunicat de presă.

Linia CF VIDRA – COMANA – 12 km de cale ferată modernizată, cu 24 de lucrări de artă și două clădiri la standarde europene pentru publicul călător

Între VIDRA și COMANA, traseul căii ferate, în lungime de 12,02 km, va avea 4 poduri feroviare, 2 viaducte cu 27 de deschideri, în direcția Giurgiu, respectiv 8 deschideri, în direcția București, 10 podețe, 8 subtraversări (tip C2) pentru mamifere mici și DOUĂ CLĂDIRI NOI pentru publicul călător – PO GRĂDIȘTEA și Hm COMANA, compartimentate cu spații interioare moderne – săli de așteptare, grupuri sanitare, case de bilete -, dar și peroane cu lungimi cuprinse între 150 m și 250 m și lățimea de 3 metri, scări, rampe și refugii, inclusiv facilități de acces pentru persoanele cu dizabilități.

𝖲𝖳𝖠𝖣𝖨𝖴𝖫 𝖫𝖴𝖢𝖱Ă𝖱𝖨𝖫𝖮𝖱 (𝗉𝗋𝗈𝗂𝖾𝖼𝗍𝖺𝗋𝖾 – 𝟣𝟢𝟢%, 𝖾𝗑𝖾𝖼𝗎ț𝗂𝖾 – 80%)

LUCRĂRI DE ARTĂ – 75%
→ pod peste râul Sabar km 18+272 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m – 89 %
→ pod peste râul Sabar km 18+411 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m – 84 %
→ pod peste râul Argeș (1362,10 m) – 53%
→ viaduct acces mal drept – direcția Giurgiu – 27 deschideri – 90%
→ viaduct acces mal stâng – direcția București – 8 deschideri – 91%
→ pod peste râul Neajlov km 28+364 – km 28+434 – noul tablier va avea deschiderea de 70 m – 47%

PODEȚE și SUBTRAVERSĂRI – 100%
► podeț km 21+050 – 100%
► podeț km 22+290 – 100%
► podeț km 25+491 – 100%
► podeț km 25+861 – 100%
► podeț km 27+205 – 100%
► podeț km 28+951 – 100%
► podeț km 29+257 – 100%
► podeț km 29+516 – 100%
► podeț km 29+933 – 100%
► podeț km 28+959 – 100%
► 8 subtraversări (tip C2) – 100%

CONSTRUCȚII CIVILE NOI – HM COMANA și PO GRĂDIȘTEA – 90%
HM COMANA (clădire călători și clădire CED) – 85%
✔️clădiri – 100%
✔️parcare – 100%
✔️peroane (lucrări de rezistență) – 100%
→ copertina și refugii – 70%
✔️ trecere la nivel – 100%
→ semnalizare CF – 85%
✔️semnalizare rutieră verticală – 100%
✔️container CE – 100%
✔️consolidare – 100%
→ panouri Fono – 95%
→ lucrări la DJ 411 – 90%

PO GRĂDIȘTEA (clădire călători și clădire CED) – 95%
✔️ clădire – 100%
✔️ zonă exterioară cladire – 100%
→ drum de acces la punct oprire – 65%
→ parcare – 80%
✔️structura peron/asfaltare – 100%
✔️ rampa acces/asfaltare – 100%
✔️ scară acces – 100%
→ iluminat drum acces – 80%

𝘙𝘌𝘊𝘖𝘕𝘚𝘛𝘙𝘜𝘊Ț𝘐𝘈 𝘗𝘖𝘋𝘜𝘓𝘜𝘐 𝘱𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘈𝘙𝘎𝘌Ș (𝘎𝘙Ă𝘋𝘐Ș𝘛𝘌𝘈) – 53%
✔️ finalizate toate lucrările de executie a pilelor – 100%
✔️ finalizate toate lucrările de montaj a aparatelor de reazem – 100%
✔️ finalizate toate lucrările de execuție a cuzineților – 100%
✔️ finalizate toate lucrările de executie grinzi de rezemare – 100%
✔️ finalizate toate lucrările de executie grinzilor prefabricate -100%
→ lucrări de betonare etapa 2 (zona mediană și deschideri P8 – P9 – P10/P11-P12-P13) – 53%
→ lucrări de betonare etapa 3 (zona exterioară și deschideri P8 – P9 – P10) – 26%
✔️execuție pereți mulați – 100%

TERASAMENTE – 98%
→ km 18+180 – 21+050 – 95%
✔️km 21+050 – 25+491 – 100%
✔️km 25+491 – km 28+365 – 100%
✔️km 28+435 – 30+200 – 100%

SUPRASTRUCTURĂ – 94%
→ Supratructură 18+180 – 21+050 – 90%
• montat cadru șină-traverse pe intervalul km 18+500 – 21+050
• prebalastare instalate pentru buraj 1 și 2 km 18+500 – 21+050
→ Supratructură 21+050 – 25+491 – 90%
• montat cadru șină-traverse pe intervalul km 21+050 – 23+050
• prebalastare instalate pentru buraj 1 și 2 km 21+050 – 23+050
• montat cadru șină-traverse pe intervalul km 24+600 – 25+491
• Prebalastare instalate pentru buraj 1 și 2 km 24+600 – 25+491
→ Supratructură 25+491 – 28+365 – 95%
• montat cadru șină-traverse pe intervalul km 25+491 – 28+365
• Prebalastare instalate pentru buraj 1 și 2 km 25+491 – 28+365
✔️ Supratructură 28+435 – 30+200 – 100%

𝘓𝘰𝘵𝘶𝘭 𝘐 ˮ𝘙𝘦𝘥𝘦𝘴𝘤𝘩𝘪𝘥𝘦𝘳𝘦𝘢 𝘤𝘪𝘳𝘤𝘶𝘭𝘢ț𝘪𝘦𝘪 𝘧𝘦𝘳𝘰𝘷𝘪𝘢𝘳𝘦 𝘱𝘦 𝘱𝘰𝘥𝘶𝘭 𝘊𝘍 𝘱𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘳â𝘶𝘭 𝘈𝘳𝘨𝘦ș, î𝘯𝘵𝘳𝘦 𝘝𝘪𝘥𝘳𝘢 ș𝘪 𝘊𝘰𝘮𝘢𝘯𝘢ˮ (proiectare și execuție)
Proiectare: 100%
Execuție: 80%
Finanţare: fonduri nerambursabile
Termen estimat de finalizare: Aprilie 2024
Constructor: PORR CONSTRUCT

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati