Trenurile din România, tot mai nesigure. În medie, au o vechime de 40 de ani

În ultimii ani au avut loc zeci de incendii și defecțiuni la locomotivele CFR, care au în medie o vechime de aproape 40 de ani, potrivit stirileprotv.ro.

Din fericire, în nici unul dintre cazuri nu au fost victime. Lucrurile s-ar putea îmbunătăți de anul viitor când pe căile ferate vor începe să circule trenuri electrice noi.

Locomotiva unui tren care circula pe ruta Pitești – București Basarab s-a oprit, miercuri, între stațiile Fusea și Titu. Călătorii s-au dat jos și au ales altă variantă de transport pentru a-și continua călătoria.

O altă locomotivă CFR care tracta 39 de vagoane încărcate cu sulf a luat foc sâmbătă dimineață la Constanța. La începutul lunii octombrie, în județul Vâlcea, locomotiva unui tren în care se aflau 47 de călători s-a aprins. Și atunci, cel mai probabil, flăcările au izbucnit din cauza unui scurtcircuit. Zeci de cazuri asemănătoare au avut loc în ultimii doi ani.

Bărbat: „Am stat și în câmp, am stat două ore în câmp, nu ne spunea nimeni nimic, controlorii stăteau la capăt nu veneau să ne zică, au zis că nu știu nimic. Vechi, vechi, vai de steaua lor, întârzieri mari. Știi când pleci, dar nu știi când ajungi”.

Tânără: „Întârzierile sunt cele mai mari probleme. Nu am avut experiențe foarte plăcute când am mai mers ultimele dăți”.

Femeie: „Întârzierile sunt foarte mari, nu mai prinzi legăturile dintr-o parte în alta. În orice caz sunt foarte vechi”.

Rodrigo Maxim, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: „Ținând cont de faptul că după revoluție și până acum către calea ferată, către sistemul feroviar de călători, nu s-a dat o atenție cum se cuvenea, cum dau toate țările din UE către transportul feroviar”.

Vârsta medie a locomotivelor electrice este de 38 de ani, iar a celor diesel de 44 de ani. În total, la această oră, pe căile ferate din România circulă peste 400 de locomotive care deservesc trenurile CFR Călători.

Sunt recondiționate rar, atunci când bugetul companiei feroviare permite acest lucru.

Ada Meseșan, purt.cuv. al CFR Călători: „Sunt cazuri în care ajung până la 60 de ani. Ele sunt în continuare verificate, reparate, unele dintre ele chiar s-au reparat destul de puternic, altele au avut parte de reparații locale, ele fiind totuși vechi există astfel de situații”.

Începând de anul viitor am putea vedea și în țara noastră trenuri noi. Autoritatea pentru Reformă Feroviară va cumpăra cu bani europeni 37 de trenuri electrice de la compania franceză Alstom, cea care a produs primele TGV-uri.

În paralel, aceeași autoritate va aduce în țară alte 62 de trenuri, fabricate de compania poloneză Pesa. Pentru acestea vor putea licita atât CFR Călători cât și operatorii privați.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati