Peste 40% dintre profesori declarau, anul trecut, că una dintre priorităţile legate de infrastructura unităţilor de învăţământ ar trebui să fie renovarea clădirilor. Un procent similar exprimau şi necesitatea reabilitării spaţiilor de joacă, conform unui sondaj realizat de fundaţia World Vision România la care au răspuns peste 3.500 de cadre didactice.
World Vision România împreună cu Fundaţia PepsiCo au reabilitat complet o grădiniţă din comuna Adâncata (judeţul Ialomiţa) cu ajutorul angajaţilor PepsiCo Romania şi cu un grup de adolescenţi din Fierbinţi. Aceasta este doar una dintre iniţiativele pentru sprijinirea educaţiei copiilor de la sate şi dezvoltarea comunitară, rezultate în urma parteneriatului dintre fundaţia World Vision România şi Fundaţia PepsiCo.
Prin activitatea de reabilitare, realizată de 38 de angajaţi ai PepsiCo şi ajutaţi de 10 adolescenţi din programul fundaţiei Vreau în clasa a 9-a şi World Vision România, grădiniţa Adâncata din comuna Fierbinţi (judeţul Ialomiţa) a beneficiat de mai multe îmbunătăţiri.
Printre acestea se numără:
* Montarea unui gard exterior separator, pentru a delimita şi a proteja spaţiul grădiniţei.
* Asamblarea a două căsuţe de joacă pentru copii.
* Vopsirea exteriorului grădiniţei şi decorarea interioară cu stickere în sălile de clasă.
* Renovarea locului de joacă, inclusiv vopsirea băncuţei, toboganului, leagănului şi balansoarului.
* Fabricarea de măsuţe pe buturugi, pictate ulterior de către adolescenţii din Vreau în clasa a 9-a din Fierbinţi.
* Plantarea a 15 copaci şi plantarea de flori în cauciucuri, vopsite în prealabil.
* Realizarea unei picturi pe gard, opera copiilor din program
*Amplasarea de coşuri de reciclare în curtea grădiniţei.
Pentru a evita perturbarea programului grădiniţei, lucrările de reabilitare interioară vor fi finalizate în următoarele săptămâni.
În perioada noiembrie 2022 – octombrie 2023, printr-o donaţie de 160.000 USD, parteneriatul World Vision România – Fundaţia PepsiCo s-a concretizat în continuarea angajamentului ferm în sprijinul educaţiei copiilor cei mai vulnerabili:
* 90 de adolescenţi din Liceul Tehnologic Fierbinţi-Târg şi din Liceul Teoretic Radu Popescu Popeşti-Leordeni au fost sprijiniţi pe parcursul ultimului an şcolar.
* S-au oferit 788 de burse de studiu şi 788 de abonamente pentru transportul către liceu.
* Au fost organizate: şase sesiuni lunare de dezvoltare personală şi orientare vocaţională, două sesiuni de mentorat de grup, 15 sesiuni de mentorat individual pentru elevii clasei a VIII-a.
* S-au desfăşurat patru sesiuni despre nutriţie şi sănătate şi trei tipuri de broşuri pentru părinţi despre nutriţie şi alte teme relevante legate de sănătatea copiilor.
* S-au realizat cursuri de tip Şcoala Părinţilor cu părinţii beneficiarilor
* 53 de adolescenţi au mers vara trecută în prima lor tabără.
* Au fost distribuite 13.317 de porţii de masă caldă sau pachete alimentare.
* Au fost distribuite 90 pachete cu alimente, jocuri şi cărţi de Crăciun, 90 pachete cu rucsac şi termos în ianuarie şi 90 pachete alimentare pentru Paşte.
* 90 de ghiozdane complet echipate cu rechizite.
„Ne bucurăm că, printr-un parteneriat solid cu Fundaţia PepsiCo, ne concentrăm nu doar pe îmbunătăţirea infrastructurii educaţionale, ci şi pe cultivarea unui ecosistem educaţional pozitiv pentru copii şi profesori deopotrivă. Ne dorim să creăm spaţii de învăţare care să inspire şi să motiveze, asigurându-ne că fiecare copil beneficiază de suport, mentorat şi resurse materiale esenţiale pentru a-şi atinge potenţialul maxim. De la renovarea şi înfrumuseţarea clădirilor, până la oferirea de burse şi organizarea de sesiuni de dezvoltare personală şi orientare vocaţională, fiecare astfel de măsură reprezintă un pas către construirea unui viitor mai bun şi mai echitabil pentru copiii României”, a declarat Mihaela Nabăr, director-executiv World Vision România.
„Fundaţia PepsiCo colaborează cu organizaţii locale pentru a oferi soluţii transformatoare şi pentru a crea un impact pozitiv în comunităţi. Această zi specială în Ialomiţa oferă angajaţilor noştri o oportunitate unică de a ajuta şi de a asista direct la provocările locale. Educaţia de înaltă calitate, dezvoltarea abilităţilor şi garantarea siguranţei alimentare ar trebui să fie accesibile oricui. Prin urmare, suntem mândri să continuăm colaborarea cu World Vision România, lucrând activ pentru a creşte oportunităţile educaţionale pentru copii, permiţându-le să-şi atingă potenţialul.”, a declarat Andrea Pont, PepsiCo Foundation Europe Lead.
Din 2008, Fundaţia World Vision derulează programul „Vreau în clasa a 9-a” care oferă burse pentru peste 800 de elevi din sate din România în vederea continuării studiilor liceale, investind totodată în dezvoltarea educaţională şi personală a acestora, oferindu-le un ghid către un viitor mai bun. Prin eforturi comune, programul îşi propune să creeze un impact de durată pentru comunităţi şi să le încurajeze să crească şi să prospere.
De la înfiinţarea parteneriatului în 2021, Fundaţia PepsiCo a sprijinit World Vision România cu o finanţare de peste 600.000 USD.