Filmul chinez Râul Ucigaș, în regia lui Wei Shujun, intră în cinematografe pe 26 aprilie

Filmul chinez Râul Ucigaș, în regia lui Wei Shujun intră în cinematografe pe 26 aprilie. Acesta este distribuit în România de Voodoo Films.

Anii ’90, orașul Banpo, China rural. Corpul unei femei este găsit lângă râu. Ma Zhe, șeful poliției criminale, conduce ancheta pentru omor care duce la o arestare evidentă.

Superiorii săi se grăbesc să-l felicite, dar mai multe indicii îl determină pe Ma Zhe să cerceteze mai profund comportamentul ascuns al concetățenilor săi.

 

– Variety –
„Într-o lume stranie și neconvențională, care cuprinde suprafețele sclipitoare ale filmului „Decision to Leave” al lui Park Chan-wook, și „Black Coal, Thin Ice” al lui Diao Yinan, cu fire fine de comedie neagră absurdă, improvizația inventivă a lui Wei Shujun asupra noir-ului asiatic oferă subgenului în expansiune ceea ce adesea lipsesc contribuțiilor chineze: un simț al umorului întunecat. Asemenea celui mai mare exponent al genului, Raymond Chandler, lui Wei îi pasă mai puțin de logistica filmului decât de atmosferă în acest film ploios și granulat (DP-ul Chengma filmează pe peliculă în lumină scăzută, oferind imaginilor o textură murdară minunată). Asta oferă filmului o atmosferă retro-cool și o deschidere în stilul schlocky al lui Brian De Palma, umanizează elementele stranii și detaliile distinctive abundente, oferind profunzime acestui portret atât de sensibil și melancolic al disperării din micile orașe.”

– The Hollywood Reporter –

„Un film noir atât de vintage încât vine învelit în celuloid crepitant și casete vechi. Scris și regizat de Wei Shujun, filmul este un omagiu ca un puzzle înspre genul noir în sine, cu ecouri ale lui Jean-Pierre Melville, „Chinatown” și „Memories of Murder”. Portretizând societatea chineză înainte de recentul boom economic și în urma protestelor de pe Piața Tiananmen, într-o perioadă în care cetățenii duc vieți reprimante de disperare tăcută, Wei și co-scenaristul Chunlei Kang și-au adaptat scenariul dintr-un roman scris de Yu Hua, umplând scenele incipiente ale filmului cu bucăți de dramă socială observaționale. Filmat de talentatul Chengma Zhiyuan (Fires on the Plain) într-un stil vintage intenționat sumbru și în nuante variate de noroi, estetica filmului răsuna cu intriga sa parțial opacă. La fel ca și investigația în sine, sensul filmului „Râul Ucigaș” își găsește treptat focalizarea pe măsură ce povestea progresează, lăsând spectatorul să privească în aceeași abis pe care detectivul îl face – un abis care, așa cum este în orice film noir respectabil, îl privește înapoi.”

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati