‘I love DOC’ – la ARCUB, în perioada 17 – 20 mai

„I love DOC”, o extensie a Festivalului Internaţional de Film Documentar „fARAD”, va avea loc, la ARCUB, în perioada 17 – 20 mai, în program regăsindu-se cele mai bune zece documentare româneşti de după 1989, care au fost selectate pe baza unui top realizat în urma unui vot organizat în rândul comunităţii de cineaşti, participanţi şi mentori ai evenimentului.

Potrivit unui comunicat al organizatorilor transmis, joi, AGERPRES, topul este următorul: 10 – „Ţara moartă” (Radu Jude, 2017), 9 – „Născuţi la comandă. Decreţeii” (Florin Iepan, 2005), 8 – „Asta e” (Thomas Ciulei, 2001), 7 – „Timebox” (Nora Agapi, 2018), 6 – „Crulic – Drumul spre dincolo” (Anca Damian, 2011), 5 – „Ouăle lui Tarzan” (Alexandru Solomon, 2017), 4 – „Colectiv” (Alexander Nanau, 2019), 3 – „Acasă” (Radu Ciorniciuc, 2020), 2 – „Toto şi surorile lui” (Alexander Nanau, 2014), 1 – „Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu” (Andrei Ujică, 2010).

În afară de proiecţii de film, programul cuprinde şi sesiuni de întrebări şi răspunsuri.

„I love DOC e un top subiectiv, pentru că e al comunităţii fARAD; dacă o altă comunitate şi-ar propune un astfel de top, probabil că titlurile ar diferi pe ici pe colo, însă nu cred că în părţile esenţiale. Topul de faţă e, de fapt, un demers necesar pentru o discuţie – chiar şi în contradictoriu – într-un moment în care foarte mulţi profesionişti militează pentru documentar sub acest slogan, documentarul contează. E un prilej menit să dea o importanţă genului, să iniţieze o conversaţie cu implicaţii sociologice şi să scoată la iveală nişte vârfuri”, a declarat Mihai Chirilov, consultant artistic al „fARAD”.

Conceptul integrează şi expoziţia „Milton Glaser: Art Is Work” şi defineşte o iniţiativă mai largă de recuperare şi promovare a excelenţei în două arte vizuale mai puţin mediate public: designul grafic şi filmul documentar.

„I love DOC” este produs de Insula 42, în colaborare cu TypopassageTM şi în parteneriat cu ARCUB, The Institute şi Universitatea Naţională de Arte Bucureşti. Proiectul este cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional, cu sprijinul Dacin Sara.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati