6 tendințe care au marcat obiceiurile de consum alimentar ale românilor din ultimii 6 ani

La aniversarea a șase ani de la intrarea pe piața din România, Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, prezintă cele mai importante șase trenduri care și-au pus amprenta în obiceiurile de consum ale românilor în ceea ce privește mâncarea și tipologia produselor comandate la domiciliu.

  • Potrivit datelor platformei, principalele tendințe care s-au remarcat în ultimii ani vin atât din zona culinară, respectiv reinterpretări ale unor preparate clasice care câștigă din ce în ce mai mult teren în preferințele consumatorilor, din dorința clienților de a consuma produse mai sănătoase, dar și din diversificarea tipurilor de produse ce pot fi livrate rapid.

Astfel, din categoria de restaurante, datele Glovo arată că burgerii smashed – ale căror chifle de carne sunt presate în timpul gătirii – au trecut deja de la un produs de nișă la unul mainstream.

Consumul de smashed burgers a înregistrat creșteri semnificative între 2020 – 2024, iar din 2022 acesta s-a dublat de la an la an, ceea ce reflectă atât interesul utilizatorilor, cât și adaptarea pieței la cererea consumatorilor. De altfel, întreaga categorie de burgeri este printre cele mai căutate, România fiind țara cu cele mai multe comenzi din burgeri din regiunea Europei de Sud-Est. Numai în ultimul an au fost livrați peste 8 milioane de burgeri la nivel național.

Un alt preparat a cărui popularitate crește rapid este bolul poke, un preparat cu specific hawaiian ce are la bază orez sau alte surse de proteină, precum tofu sau ou, și care conține în mod tradițional pește crud sau marinat, tăiat cubulețe, în combinație cu legume, fructe și sosuri. În ultimul an, numărul de comenzi de boluri poke s-a triplat, utilizatorii din Capitală fiind pe primul loc la numărul de comenzi.

În egală măsură, se remarcă evoluții semnificative și pe categoria de preparate sănătoase, în topul celor mai comandate produse din 2023 situându-se salata Caesar, avocado toast și poke-ul cu somon. Această categorie a înregistrat o creștere substanțială din 2021 până în 2023, numărul de produse comandate fiind mai mare cu peste 400% în 2022 și cu peste 50% în 2023. O creștere importantă se remarcă și în numărul de restaurante care oferă astfel de preparate, acesta crescând cu aprox. 25% anul acesta față de 2023, în timp ce în 2022 numărul locațiilor s-a dublat față de anul anterior.

Livrările de la supermarket și magazine specializate, în trend

Un alt trend care s-a conturat în ultimii ani este reprezentant de livrările de la supermarket. Cu o creștere masivă între 2019 și 2020, ca urmare a restricțiilor din pandemie, atât numărul de produse achiziționate, cât și cel de comenzi livrate au continuat să înregistreze creșteri notabile și în anii următori.  De altfel, cele mai comandate produse de la supermarket sunt alimente de bază, precum apă, pâine și fructe și legume.

  • Pe lângă comenzile de produse alimentare de la supermarket, și categoria de produse pentru animalele de companie a evoluat rapid în popularitate din 2021 până în 2023, înregistrând creșteri de la an la an  în ceea ce privește numărul de produse comandate. Potrivit analizei Glovo, și numărul de pet shops din platformă s-a mărit, în 2023, de exemplu, fiind listate de 3 ori mai multe astfel de locații decât în anul anterior.

Nu în ultimul rând, datele Glovo relevă și o creștere rapidă în categoria de magazine de specialitate.

În prezent, platforma reunește peste 650 de shop-uri specializate, parteneri activi, ponderea cea mai mare fiind în București. În ultimii doi ani, categoria de specialități locale, care cuprinde shop-uri de panificație, patiserie, măcelării, produse gourmet, etc., a înregistrat un trend pozitiv, având o creștere cu 34% în 2023, comparativ cu 2022, dar și o creștere în ceea ce privește numărul de parteneri care își doresc să utilizeze platforma Glovo pentru a-și comercializa produsele.

Despre Glovo

Glovo este una dintre cele mai importante aplicații de livrare din mai multe categorii  care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, supermarketuri și magazine. Viziunea Glovo este de a oferi tuturor acces facil la tot ce se află în orașul lor, astfel încât utilizatorii noștri să se poată bucura de ceea ce își doresc, când doresc, unde doresc. Fondată în 2015 la Barcelona, operează în 23 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.

 

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati