Les Films de Cannes à Bucarest XV se deschide cu „Megalopolis” de Coppola. Filmul epopee are imagine semnată de românul Mihai Mălaimare Jr

Megalopolis de Francis Ford Coppola, filmul epopee cu imagine semnată de românul Mihai Mălaimare Jr., va deschide ediția XV a Les Films de Cannes à Bucarest.

  • Noua ediţie a festivalului Les Films de Cannes à Bucarest debutează cu „Megalopolis” al legendarului regizor Francis Ford Coppola, în 25 octombrie, la Cineplexx Băneasa. Pentru acest film, Francis Ford Coppola l-a avut director de imagine pe românul Mihai Mălaimare Jr, cunoscut pentru colaborările sale cu mari regizori internaţionali.

Considerat unul dintre cele mai ambiţioase proiecte cinematografice din cariera lui Coppola, „Megalopolis” a fost cel mai aşteptat lungmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Cannes, unde a concurat pentru marele premiu Palme d’Or. Cu o distribuţie impresionantă, ce include actori de renume precum Adam Driver, Forest Whitaker, Nathalie Emmanuel, Jon Voight şi Laurence Fishburne, şi un buget de peste 100 de milioane de dolari, filmul a avut parte de cronici mixte din partea criticilor de film din întreaga lume.

  • „Megalopolis” aduce pe ecran o poveste captivantă despre colapsul societăţii şi încercarea de a o reconstrui într-o formă nouă şi inovatoare. Acţiunea se desfăşoară într-o metropolă modernă, New York, unde vechiul şi noul se confruntă în lupta pentru viitorul civilizaţiei. Inspirat de evenimentele istorice legate de Conjuraţia lui Catilina din Roma antică, filmul explorează teme profunde legate de putere, corupţie şi dorinţa de reconstruire. Francis Ford Coppola a început să dezvolte „Megalopolis” la începutul anilor 1980.
“Am început să notez idei în carneţele sau să adun articole şi citate pe care le întâlneam în timpul lecturilor mele. (…) Când mergi la New York, nu poţi să nu fii impresionat de influenţa arhitecturii romane. Intenţia mea a fost, aşadar, să scriu o epopee romană situată într-un New York contemporan care a căutat să reproducă Roma antică”, declară Coppola.

Sean Baker va fi prezent prin video call pentru o sesiune Q&A cu publicul vineri, 25 octombrie, imediat după proiecţia în premieră naţională a filmului Anora, iar Miguel Gomes va răspunde întrebărilor spectatorilor miercuri, 30 octombrie, după proiecţia în premieră naţională a filmului  Grand Tour, tot prin video call. Ambele evenimente vor avea loc la Cinema Elvire Popesco. Sesiunile de la finalul proiecţiilor reprezintă o oportunitate pentru publicul prezent în sală de a se conecta cu cei doi regizori de renume şi de a explora viziunea artistică a filmelor lor,  prin intermediul întrebărilor directe.

Selecţie diversă 

„Bird”, de Andrea Arnold, regizoare recunoscută ca fiind printre maeştrii cinematografiei britanice şi de trei ori câştigătoare a Premiului Juriului de la Cannes, se vede de asemenea în premieră la ediţia a XV-a. Lungmetrajul Bird a fost în competiţia de anul acesta de la Cannes şi aduce pe marele ecran trio-ul Franz Rogowski, în rolul celui mai straniu înger păzitor, Barry Keoghan, simpatic şi nenorocit în acelaşi timp, şi Nykiya Adams, cu o interpretare plină de forţă. Bird spune povestea unei prietenii neobişnuite dintre Bailey, o fată în pragul adolescenţei, visătoare şi nerăbdătoare să îşi părăsească căminul disfuncţional, şi Bird, un bărbat în căutarea disperată a propriului cuib.

„The Shrouds”, prezentat în competiţia oficială de la Cannes, se vede şi el în premieră în România. Este un thriller psihologic semnat David Cronenberg, cu Diane Kruger şi Vincent Cassel în rolurile principale, care explorează teme legate de moarte, pierdere şi conexiunile umane. Acţiunea se concentrează asupra unui om de afaceri care creează o nouă tehnologie, utilizând corpuri neînsufleţite pentru a explora conceptul de doliu şi amintire. Această abordare neconvenţională aduce în prim-plan complexitatea relaţiilor interumane şi impactul pe care moartea îl are asupra celor rămaşi în viaţă. Cronenberg a realizat „The Shrouds” ca un tribut adus soţiei sale, care i-a fost alături mai mult de patru decenii, şi care a decedat în 2017.

„The Seed of the Sacred Fig”, cel mai nou film al regizorului iranian Mohammad Rasoulof,  care a fost  distins cu Premiul Special al Juriului şi cu Premiul Fipresci, va fi proiectat în festival. Filmul prezintă situaţia dramatică a femeilor din Teheran, nevoite să trăiască sub teroarea restricţiilor impuse. Spune povestea lui Iman, un judecător la Tribunalul Revoluţionar din Teheran, ce se confruntă cu neîncredere şi paranoia pe măsură ce protestele politice din ţară se intensifică, iar arma sa dispare în mod misterios. Suspectând implicarea soţiei sale, Najmeh, şi a fiicelor sale, Rezvan şi Sana, acesta impune măsuri drastice acasă. Tensiunea creşte, iar normalitatea vieţii de familie este suspendată.

Regizorul Mohammad Rasoulof a fugit anul acesta din Iran, după ce fusese condamnat la opt ani de închisoare şi biciuire. Condamnarea vine după ce a intrat în conflict cu guvernul de la Teheran din cauza filmelor sale. “A trebuit să-mi spun, ei bine, vreau să stau în închisoare sau ar trebui să părăsesc Iranul, Iranul geografic, şi să mă alătur Iranului cultural care există dincolo de graniţele sale?”, declara el în luna mai la Cannes.

„Motel Destino”, filmul prin care regizorul brazilian Karim Ainouz a revenit în Competiţia oficială Cannes 2024, se vede şi el la ediţia XV Les Films.  A fost numit “unul dintre cele mai erotice filme din cursa pentru Palme d’Or”, având numeroase scene de sex. Cu o atmosferă încărcată de suspans şi tensiune, filmul spune povestea Dayanei, care se află într-o căsnicie abuzivă cu fostul ofiţer de poliţie Elias, proprietarul Motelului Destino. Atunci când Heraldo, în vârstă de 21 de ani, ajunge la motel după ce a dat-o în bară şi are nevoie de un loc pentru a se ascunde, Dayana devine curioasă şi îl lasă să rămână. Pe măsură ce cei doi intră într-un dans al puterii şi al dorinţei, un plan periculos pentru libertate prinde contur. Motel Destino explorează teme precum vina, destinul şi consecinţele inevitabile ale alegerilor noastre. Filmul pătrunde adânc în psihologia personajelor, oferind o experienţă intensă şi plină de emoţie.

„Diamant Brut”, debutul regizoarei franceze Agathe Riedinger, tot din Competiţia oficială Cannes 2024, urmăreşte povestea lui Liane, o tânără de 19 ani, impulsivă şi plină de pasiune, care locuieşte cu mama şi sora sa mai mică în oraşul prăfuit Fréjus. Obsedată de frumuseţe şi de dorinţa de a deveni faimoasă, Liane visează la o viaţă plină de succes, crezând că reality show-urile îi pot oferi recunoaşterea pe care o caută. Şansa pare să-i surâdă atunci când este selectată la un casting pentru emisiunea „Insula miracolelor”, un concurs care îi oferă iluzia unei ascensiuni rapide spre celebritate. Filmul, care explorează temele aspiraţiilor tinereţii, superficialitatea faimei şi complexitatea relaţiilor familiale, poate fi văzut la Les Films de Cannes à Bucarest.

„L’Amour Ouf”, regizat de Gilles Lellouche, este unul dintre cele mai aşteptate filme franceze ale anului. O poveste explozivă despre pasiune şi iubire obsesivă, filmul explorează graniţele extreme ale relaţiilor umane şi cât de departe pot merge oamenii din dragoste. Cu o regie inovatoare, filmul spune povestea a doi adolescenţi din clase sociale diferite care cresc în acelaşi oraş, la acelaşi liceu, în jurul aceloraşi docuri portuare. Drumurile lor se încrucişează şi se îndrăgostesc nebuneşte. În timp ce Jackie îşi urmează drumul şi studiază, Clotaire este prins în vârtejul bandelor şi ajunge la închisoare pentru 12 ani, sub acuzaţii false de crimă.

„Parthenope”, film semnat de Paolo Sorrentino, explorează legendele şi misterele oraşului Napoli, împletind mitologia antică cu realitatea modernă. Titlul face referire la sirena Parthenope, una dintre figurile mitice ale oraşului, iar filmul reinterpretează povestea acesteia într-un context contemporan: mai exact, viaţa Parthenopei, de la naşterea sa în anii 1950 până în prezent. Prin imagini fascinante şi o coloană sonoră impresionantă, Parthenope invită publicul într-o călătorie prin istoria şi sufletul unui loc plin de poveşti.

“Anora” este distribuit de Ro Image 2000. “Grand Tour” şi “Diamant Brut” sunt distribuite în România de Voodoo Films iar “Megalopolis” şi “Parthenope” de Independenţa Film.  “Bird”, “The Seed of The Sacred Fig”, “L’Amour ouf” şi “Motel Destino” vor fi distribuite de Bad Unicorn.

Les Films de Cannes à Bucarest revine între 25 octombrie şi 3 noiembrie.

În ţară, festivalul va avea ediţii locale în Timişoara, Cluj, Iaşi şi Arad. Programul complet, informaţii despre filme, evenimente conexe şi invitaţi, pe www.filmedefestival.ro şi pe conturile de Facebook şi Instagram. Biletele vor fi puse în vânzare prin reţeaua Eventbook dar şi pe Cineplexx.ro (în cazul filmelor de la Cineplexx Băneasa).

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati