S-a deschis Valea Largă din Sectorul 6 – singurul bulevard construit de la zero în Bucureşti, după 35 de ani

Primul bulevard construit de la zero în ultimii 35 de ani, în Capitală, a fost inaugurat sâmbătă, în prezenţa primarului Ciprian Ciucu şi a preşedintelui Senatului, Nicolae Ciucă. Este vorba despre Drumul Valea Largă din Sectorul 6. Înainte, era o „uliţă” de pământ, îngustă, fără trotuare şi plină de noroaie. În decurs de un an, „uliţa” a fost transformată într-o şosea modernă de 1,5 km, cu două benzi pe sens, piste de biciclete, trotuare generoase şi spaţii verzi între ele.

Drumul Valea Largă este cel mai nou modern şi verde bulevard din Bucureşti. Un bulevard ca un parc, cu băncuţe, trotuare accesibilizate şi aproximativ 1.000 de copaci plantaţi de-a lungul celor 1,5 km.

„Ne aflăm în Sectorul 6 pe noul bulevard Valea Largă. Acesta conectează Prelungirea Ghencea cu Bd. Timişoara. Este o lucrare pe care am făcut-o cu sprijinul Guvernului, de aceea l-am invitat şi pe domnul Nicolae Ciucă pentru că o bună parte din finanţarea acestei lucrări este prin programul Anghel Saligny. Noul drum are toate utilităţile: canalizare, electricitate, gaze, iluminat, mobilier stradal. Pentru această lucrare a fost nevoie de exproprieri, iar lucrările au fost finalizate chiar înainte de termen.

Promisiunile sunt că Valea Largă va degreva foarte mult cartierul Drumul Taberei şi Valea Oltului, astfel se va putea ajunge mult mai uşor dinspre autostrada A1 Piteşti – Bucureşti către zona de sud a oraşului”, a declarat în această dimineaţă primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu.

„La preluarea celui de-al doilea mandat al lui Ciprian Ciucu, am spus că este unul dintre primarii de top ai PNL, a fost ales cu 73%. Iată că se confirmă prin încă o realizare! Îl felicit şi îi doresc cât mai multe proiecte duse la bun sfârşit”, a adăugat Nicolae Ciucă.

Demersurile pentru amenajarea drumului Valea Largă au fost începute în primăvara lui 2021, iar în septembrie 2023 a fost semnat contractul pentru execuţia lucrărilor. Se ştie că partea birocratică durează cel mai mult (obţinerea avizelor, a autorizaţiilor, studiul de fezabilitate, proiectul tehnic etc.).

S-au făcut exproprieri în valoare de 34 de milioane de lei, la care s-au adăugat 23,7 milioane de lei lucrările. S-au extins / relocat reţele de termoficare, reţele ELCEN, lucrări de protejare a apeductelor Apa Nova, s-au introdus în subteran reţele de apă şi canal şi tot în subteran sunt cablurile operatorilor de telefonie, internet, electricitate.

Cum arată acum Drumul Valea Largă

Vechea uliţă pe care încăpea o singură maşină, iar pietonii umblau cu cizme de cauciuc din cauza noroaielor a fost transformată într-o şosea lată de 34 de metri, cu două benzi pe sens, piste de biciclete, trotuare generoase şi spaţii verzi între ele. Are 1,5 km lungime şi este o străpungere extrem de importantă atât pentru fluidizarea traficului, cât şi pentru civilizarea zonei.

„Noi suntem printre primii locatari care ne-am mutat aici. Era un drum de pământ Nu am crezut că se poate face aşa ceva. Suntem super fericiţi”, spune un cuplu ieşit la plimbare. „Curat, civilizat, cu trotuar coborât la nivelul şoselei, ceea ce e minunat pentru noi, care avem bebeluş în cărucior”, comentează o mămică. Pentru şoferi, este o reală plăcere să tranziteze lin şi rapid zona unde până mai ieri îşi rupeau maşinile. Pistele s-au umplut şi ele de biciclişti mari şi mici, ieşiţi la plimbare sau cu treabă. Inclusiv pe jos este plăcut să te plimbi într-o zi aşa frumoasă, cu soare! Bulevardul este plin de verdeaţă, are circa 1.000 de copaci plantaţi, multe flori şi băncuţe pe care să te relaxezi.

A mai rămas o singură lucrare de făcut: relocarea reţelelor de energie termică dinspre Bd. Timişoara. Va începe la primăvară, după ce Termoenergetica va opri furnizarea agentului termic. Până atunci, doar în acea zonă, circulaţia se face pe o singură bandă pe fiecare sens.

Drumul Valea Largă este compus din:

– 4 benzi auto (două pe sens) de câte 3,5 metri fiecare (total parte carosabilă: 14 metri);

– Pe mijloc, între cele două sensuri de circulaţie, este un spaţiu verde cu lăţimea de 4,4 metri;

– Două piste de biciclete pe ambele părţi ale drumului, cu lăţimea de 2 metri fiecare;

– Alt spaţiu verde cu lăţimea de 1,3 metri delimitează pistele de biciclete de partea carosabilă;

– O a treia zonă de spaţiu verde, cu lăţimea de 1,2 metri, delimitează pistele pentru biciclete de trotuare;

– 2 trotuare de 3,1 metri fiecare, amplasate de o parte şi de alta a arterei;

– staţii pentru transportul în comun;

– sistem de iluminat şi canale pentru preluarea apelor pluviale;

– semaforizarea intersecţiei cu Bd. Timişoara.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati