Radu Mihaiu, fost primar al Sectorului 2: Trei ani și jumătate, atât durează să dai afară un director incompetent angajat prin concurs în mandatul anterior

Fostul primar al Sectorului 2 Radu Mihaiu spune că 3 ani și jumătate durează „să dai afară un director incompetent angajat prin concurs în mandatul anterior”.

„Ieri (joi n.red.) a apărut decizia definitivă în procesul cu unul din cei mai toxici directori pe care i-a avut Primăria sectorului 2.

Atenție, text lung! Luați-vă 5 minute ca să înțelegeți cum se pierd ani în administrație cu cei care au căpușat sistemul. Și pentru asta mă voi lupta mai departe în Parlament: să scăpăm odată de funcționarii corupți care se cred Dumnezei

Cândva, în luna noiembrie 2020, abia instalat ca primar al sectorului 2, mi-au căzut ochii pe o plată de aproximativ 2 milioane de euro pentru 1000 de calculatoare la DGASPC sector 2. 2000 de euro per calculator, la o cantitate așa de mare mi s-a părut imens. Am cerut date suplimentare despre această achiziție și, cu greu, după 3 săptămâni, am aflat și caracteristicile tehnice ale acelor calculatoare. Se găseau la emag cu aproximativ 1200 de euro bucata. Și fără nicio reducere privind cantitatea.

Așa că am întrebat directorul DGASPC de la acea vreme, Florin Stefan Vasile, cum justifică cheltuirea acelei sume imense pentru calculatoare. S-a bâlbâit, mi-a spus că a cerut calculatoare performante, cu garanție de 5 ani. Când l-am întrebat de ce sunt mult mai scumpe decât la emag, mi-a răspuns că acela a fost prețul reieșit din licitație. Am întrebat câte firme s-au prezentat la licitație – una singură.

Așa început interacțiunea mea cu Florin Vasile, cu o plângere pe care am făcut-o la DNA privind această achiziție. Un prejudiciu estimat de 800.000 de euro. Nu știu ce s-a întâmplat cu cea plângere.

2 luni mai târziu, la începutul lui ianuarie 2021, ajunge la mine o șefă de centru de la DGASPC cu un băiat de 18 ani: de peste 6 luni de zile băiatul, devenit major, încerca să-și încaseze pensia de urmaș (tatăl lui, decedat, fusese revoluționar) și nu reușea. Casa de pensii spunea că banii fuseseră trimiși, băiatul însă nu intrase în posesia banilor. Intru pe fir și încerc să aflu ce s-a întâmplat. În iulie 2020, băiatul devine major. În august, DGASPC (nu băiatul!!) cere casei de pensii să încaseze întreaga suma cash. În septembrie, casa de pensii o trimite. Cui? Întreb. DGASPC tace. Casa de pensii răspunde că a fost trimisă tutorelui copilului. Tutore în acel moment era (prin lege) directorul DGASPC. Cu greu, reușesc să aflu oficiul poștal unde a fost trimisă pensia.

Pe 10 ianuarie, vineri, merg împreună cu șefa de centru și băiatul la respectivul oficiu poștal. Întreb acolo dacă banii au fost trimiși. Răspunsul este că da, că au fost și predați la domiciliu. Când întreb cui au fost predați, șefa de oficiu îmi răspunde că formal nu poate să-mi răspundă, dar informal aflu că au fost predați unui domn pe nume Florin Ștefan Vasile. Numele directorului DGASPC.  În tot acest timp, băiatul mă tot întreba: ”domnule primar, credeți că o să reușesc să mai recuperez banii?”. Era vorba de 16.000 de lei, întreaga pensie de urmaș. Nu știam să-i dau acest răspuns.

Mă întorc la primărie, fac o nouă plângere penală privind furtul din banii băiatului. Asta era vineri, 10 ianuarie. Luni, pe 13 ianuarie, o doamnă sună la DGASPC și cere contul copilului spunând că a încasat ”din greșeală” niște bani. În aceeași zi, se virează întreaga sumă în contul băiatului, iar directorul de la DGASPC trimite o notă de informare la poliție că banii vizați de plângerea penală de vineri au fost recuperați, drept urmare nu mai există niciun prejudiciu. Plângerea penală se clasează.

Vă spun sincer, acest prejudiciu (recuperat până la urmă) de 16.000 de lei m-a răscolit mult mai tare decât prejudiciul de 800.000 de euro de la cele 1000 de calculatoare. Erau banii furați de la un copil.

În martie 2021, urmează perioada evaluărilor anuale. Pentru acest director DGASPC, am verificat cu atenție îndeplinirea obiectivelor setate de fostul primar. Obiectivele erau, multe dintre ele, irelevante pentru poziția de răspundere pe care o avea șeful DGASPC. Cu toate acestea, legea spune că nu poți evalua funcționarul public decât după obiectivele setate la începutul anului. Ceea ce am și făcut până la urmă, și i-am acordat calificativele meritate. Nota rezultată: satisfăcător, notă care ar fi dus la scăderea salariului cu 10%.

Domnul Florin Ștefan Vasile contestă în instanță și câștigă (în 2022), pe motiv că fostul primar îi dăduse calificative maxime pentru primele 10 luni, iar eu chiar dacă am făcut evaluarea la finalul anului, am dreptul doar pentru cele 2 luni în care fusesem primar. Practic, nu conta că în primele 10 luni problemele au fost ținute sub preș.

În 2022, evaluarea se face pe obiectivele setate de mine. Calificativul, tot satisfăcător. Problemele din DGASPC erau în continuare grave și adresate prost. Domnul Florin Vasile contestă și această evaluare pe motiv că obiectivele setate de mine au fost puse în același document cu evaluarea pentru anul 2020, evaluare anulată de instanță.

Speța aceasta încă se judecă.

În 2023, o nouă evaluare, pentru activitatea din 2022. De data aceasta, nesatisfăcătoare. Un calificativ de ”nesatisfăcător” înseamnă desfacerea contractului de muncă. Domnul Vasile, la aflarea calificativului, refuză semnarea de luare la cunoștință (noroc că am fost prevăzător și am avut martori). Apoi contestă și această evaluare. În iunie 2024, cu câteva zile înainte de alegeri, primăria sectorului 2 câștigă în primă instanță procesul privind evaluarea domnului Vasile. Evident, domnul Vasile face recurs.

Ieri, pe 13 noiembrie, instanța a respins definitiv acest recurs. Domnul Vasile, un monument de incompetență managerială și asupra căruia planează suspiciuni serioase de corupție, rămâne demis definitiv.

Din păcate, ilegitimul primar actual l-a înlocuit cu un alt monument de incompetență, o persoană despre care voi mai vorbi. Evident, din anturajul apropiat al domnului Vasile.

Aceasta este saga demiterii unui director care este sigur (conform instanței) incompetent și probabil (că încă nu avem o decizie definitivă a unei instanțe) corupt.

Astea sunt limitările legale pe care le are un primar atunci când are de-a face cu directori care au luat un concurs (poate corect, poate aranjat). E bine să știți aceste lucruri când îi trageți la răspundere că nu schimbă directorii. Nu am fost niciodată adeptul punerii oamenilor din pix. Dar este inacceptabil ca timp de 3 ani, un asemenea funcționar să încaseze un salariu (mare) din bani publici. Pe lângă toate celelalte probabile beneficii de care s-a ocupat”, a scris Mihaiu, pe Facebook.

Cod Mandatar: 11240015

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati