O nouă cartelă magnetică de colecție a fost emisă de Metrorex, cu ocazia împlinirii a 45 de ani. Este disponibilă în ediție limitată, cu un tiraj de 45.000 de bucăți, anunță Buletin de Bucuresti.
Cartela magnetică de colecție aniversară poate fi achiziționată din toate stațiile de metrou.
Pe 19 noiembrie, Metrorex a sărbătorit 45 de ani de când primul tren de metrou a circulat pe traseul inaugural, Timpuri Noi – Semănătoarea. În patru decenii și jumătate, rețeaua de metrou s-a extins constant, ajungând astăzi la 64 de stații și 5 magistrale.
Înainte însă, în 1909, Dimitrie Leonida alături de Elie Radu propun, pentru prima dată, construcția unei linii de transport public în subteranul capitalei. Între anii 1934 – 1936, prinde contur ideea realizării unor linii de transport în comun subteran, cu trenuri sau cu tramvaie electrice.
Apoi, in perioada 1950-1954 s-a înființat Direcţiunea Generală a Metroului Bucureşti, din cadrul Ministerului Căilor Ferate de la acea vreme. S-a luat în calcul, în prima etapă, construcția a patru linii care ar fi trebuit să lege centrul orașului de est, vest, sud și nord urmând apoi să fie unite de o linie circulară.
În anul 1974 se hotărăște construcția metroului, iar în 1975 începe efectiv lucrarea.
1979 – din Depoul Ciurel pleca spre stația Semănătoarea (Petrache Poenaru) primul tren de metrou.
1981 – Magistrala I se extinde cu încă 6 stații pe o lungime de 10,10 km (Mihai Bravu –Republica)
1983 – Patru stații, traseu cuprins între stațiile Eroilor și Industriilor (azi Preciziei), 8,83 km.
1984 – Stația Crângași, iar tunelul devine mai lung cu 0,97 km.
1987 – Gara de Nord, în continuarea stației Crângași, cu o lungime de 2,83 km astfel se realizează legătura dintre marile platforme industriale și principala gară a orașului – Gara de Nord 1 .
1989 – Se dă în folosință Magistrala III (astăzi parte din Magistrala I) care face legătura între stația Gara de Nord și stația Dristor 2 având șase stații și o lungime de 7,80 km. Cu această ocazie se închide inelul de metrou care încorporează centrul capitalei.
1991 – Este pus în funcțiune și tronsonul de 1,4 km cuprins între Republica și Pantelimon. Inițial, stația de pe acest tronson a fost proiectată pentru a deservi Depoul Pantelimon.
1992 – Stația Basarab, construită între stațiile Crângași și Gara de Nord.
1986 – 1987- Magistrala II
1986 – Primul tronson din Magistrala II este deschis publicului și avea în componență 8 stații și 9,96 km lungime – Piața Unirii II – Depoul I.M.G.B. (Berceni – astăzi).
1987 – Al doilea tronson din Magistrala II este deschis publicului și avea în componență 6 stații și 8,72 km lungime – Universitate – Pipera – în afară de Piața Romană, dată în exploatare în 1988.
În 1989, metroul din București avea 38 de stații finalizate și 57,84 km de galerii.
2000 – 2018 – Magistrala IV
Martie 2000 – este pus în exploatare tronsonul 1 al Magistralei IV, cuprins între stațiile Gara de Nord și 1 Mai (3,6 km, 4 stații).
Iulie 2011, este pus în funcțiune și tronsonul 2 al Magistralei IV, cu lungimea de 2,62 km, cu doua stații, cuprins între stațiile 1 Mai și Parc Bazilescu.
2017 – deschiderea circulației celor două stații de metrou Laminorului și Străulești, în zona de nord a capitalei. partea călătorilor.
2020 – Un nou sistemul de taxare modernizat, care utilizează card contactless și card bancar, pe lângă cartelele magnetice.
2020 Magistrala V
Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor. Noua linie de metrou leagă cartierul Drumul Taberei de centrul orașului prin intermediul a 10 stații de metrou și un depou (Valea Ialomiței), pe o lungime de aproximativ 7 kilometri.
15 noiembrie 2023
Cea mai nouă stație de metrou, Tudor Arghezi, a fost pusă în funcțiune, cu călători.
15 decembrie 2023
S-a dat startul activităților pregătitoare pentru organizarea noului șantier al Magistralei VI de metrou.