Cât costă magia Crăciunului la Sibiu: vizitatorii au cheltuit aproximativ 20 de milioane de euro la Târgul de Crăciun din acest an

Târgul de Crăciun din Sibiu, unul dintre cele mai așteptate evenimente de iarnă din România, a înregistrat un impact economic record la ediția din 2024. Cu peste 500.000 de vizitatori atrași în cele 52 de zile ale târgului, evenimentul a generat venituri estimate la 20 de milioane de euro pentru economia locală, potrivit unui comunicat de presă.

Potrivit datelor preliminare, un vizitator de o zi a cheltuit, în medie, 250 de lei (50 de euro), iar turiștii care au ales să petreacă cel puțin o noapte în oraș au alocat un buget de aproximativ 750 de lei (150 de euro).

„La ediția din acest an, estimăm peste 410.000 de turiști de o zi care au cheltuit, în medie, un buget de 250 de lei, echivalentul a 50 de euro. Apoi sunt turiștii care aleg să se cazeze și să petreacă cel puțin o noapte în Sibiu, peste 90.000 de persoane, care alocă un buget aproximativ de 750 de lei, echivalentul a 150 de euro, la care se adaugă cheltuielile localnicilor și beneficiile pentru sectorul HoReCa, retail și servicii. La ediția cu numărul XVII, am atins un număr record de peste 500.000 de vizitatori, fiind o confirmare că evenimentul rămâne cel mai important motor economic pentru Sibiu în perioada sărbătorilor de iarnă”, spune Andrei Drăgan Răduleț, reprezentantul Asociației Events for Tourism, organizatorul Târgului de Crăciun din Sibiu.

În 2024, a avut loc cea mai extinsă ediție de până acum, evenimentul ocupând trei piețe ale orașului. Santa’s Land a ocupat Piața Mică, unde mii de copii s-au bucurat de activități de sezon, iar pădurea din brazi a putut fi vizitată în Piața Huet.

În Piața Mică a fost instalată prima cabană tiroleză din lemn în cadrul unui Târg de Crăciun din România, o experiență tip apres-ski unde vizitatorii s-au bucurat de băuturi și preparate calde, de sezon. Influența și asemănarea cu târgurile de Crăciun autentice din țările germanice au fost câteva dintre detaliile apreciate de vizitatori.

Timp de 52 de zile, atmosfera de Crăciun din Piața Mare fost susținută de cele 120 de căsuțe cu produse autentice care au creat o experiență completă pentru sutele de mii de vizitatori.

Produse tradiționale, artizanale și contemporane, precum și delicii culinare au fost parte din oferta de Sărbători a expozanților prezenți. Una dintre cele mai iubite atracții ale acestei ediții a fost și una dintre premierele sezonului, primită cu entuziasm de către miile de vizitatori care au stat la coadă: Liftul Fermecat, o experiență care a transportat vizitatorii în casa lui Moș Crăciun.

Introduse anul acesta pentru prima dată, autocarele Sibiu Christmas Shuttle s-au plimbat prin țară și au adus turiști la Sibiu, timp de două luni.

 

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati