Premieră în sectorul 5: Transformarea digitală a serviciilor Direcţiei de Impozite şi Taxe Locale

Primăria Sector 5, prin Direcţia de Impozite şi Taxe Locale Sector 5, încurajează cetăţenii să acceseze platformele informatice.

Potrivit primăriei, platformele online ușurează procesele de:

– plăţi online prin soluţii electronice precum: terminale cu peste 1.500 de puncte de plată, platforme şi aplicaţii online;
– obţinerea informaţiilor cu privire la obligaţiile de plată şi a certificatelor de atestare fiscală, prin intermediul unor servicii online;
– comunicarea electronică a petiţiilor, reclamaţiilor, somaţiilor de plată, precum şi obţinerea deciziilor de impunere.

În urma unui proces care vizează transformarea digitală a serviciilor, DITL Sector 5 a răspuns cel mai bine provocărilor digitalizării în raport cu toate direcţiile de impozite şi taxe locale din ţară, oferind cel mai complex şi accesibil sistem operaţional de informatizare şi digitalizare a operaţiunilor de colectare a veniturilor locale şi activităţii de interacţiune cu cetăţenii.

Astfel, prin intermediul a peste 10 platforme informatice, orice cetăţean al sectorului 5 poate afla care sunt obligaţiile sale de plată (taxe, impozite, amenzi), poate face plăţi online, poate obţine certificate de atestare fiscală şi primi decizii de impunere, poate înregistra electronic pe rolul fiscal personal imobile şi maşini, poate comunica petiţii sau reclamaţii.

DITL Sector 5 pune la dispoziţie următoarele servicii electronice ce facilitează plata taxelor şi impozitelor locale:

– Platforma informatică www.ghiseul.ro – prin intermediul căreia persoanele fizice şi juridice pot efectua plata impozitelor şi taxelor locale, plata amenzilor cu/ fără debit, interogarea debitelor, fără niciun comision.

– Aplicaţia „mobilPay Wallet” – disponibilă gratuit pentru sistemele de operare iOS şi Android. Aplicaţia facilitează achitarea oricăror obligaţii de plată ale contribuabililor şi oferă posibilitatea de interogare a soldului.

– Aplicaţia „Primăria Sector 5” – în curs de implementare. Această aplicaţie gratuită, disponibilă pentru sistemele de operare iOS şi Android, integrează o serie de funcţionalităţi administrative, de la achitarea taxelor şi impozitelor locale, programarea la diferite servicii oferite de primărie (căsătorii, eliberare acte de identitate etc), până la comunicarea unor mesaje de interes public adresate cetăţenilor sectorului 5 şi multe altele.

Staţii şi centre de plată pentru taxele şi impozitele locale, disponibile pentru rezidenţii sectorului 5:

– staţiile de plată SelfPay – peste 1.270 terminale de plată în regiunea Bucureşti-Ilfov, 4900 la nivel naţional, aproximativ 140 terminale de plată dotate cu cititoare de card – prezente în toate hypermarketurile din ţară, pentru plăţi în numerar sau cu cardul, astfel încât, oricine poate face aceste plăţi simplu şi rapid de la oricare dintre acestea.

– staţiile de plată QIWI – terminalele self-service pentru, aproximativ 500 în regiunea Bucureşti – Ilfov, pentru plata în numerar, se regăsesc în marile centre comerciale, în supermarketuri, în hipermarketuri şi în magazinele de proximitate.

– centrele de plată Un-Doi – amplasate în aproximativ 250 de supermarketuri, minimarketuri, magazine specializate GSM, magazine mixte cu program extins de lucru, magazine de proximitate unde este afişată sigla un-doi Centru de plăţi din regiunea Bucureşti-Ilfov.

– automate de plată WESTACO – disponibile în toate benzinăriile OMV Petrom şi se acceptă doar plăţi în numerar, în baza cărţii de identitate.

– Raiffeisen Bank – bancomate multifuncţionale – destinate deţinătorilor de carduri bancare Raiffeisen, acestea oferă posibilitatea achitării obligaţiilor de plată privind taxele şi impozitele locale, fiind accesibile oricând. De asemenea, prin intermediul Raiffeisen Bank, deţinătorii de carduri bancare au posibilitatea de a achita impozitele şi taxele locale în sectorul 5 prin Direct Debit.

Servicii online oferite de DITL Sector 5 pentru depunerea şi obţinerea de documente fiscale şi administrative:

– Avansis online – un modul suport disponibil la înregistrarea prin https://public.ditl5.ro/AvansisOnline/#/iro/login care oferă cetăţenilor posibilitatea de a solicita sau depune documente privind următoarele acţiuni: eliberarea certificatului de atestare fiscală, declararea mijloacelor de transport, declararea imobilelor, dar şi verificarea certificatelor de atestare fiscală din punctul de vedere al autenticităţii acestora.

– ConectX online – serviciu disponibil prin înregistrarea pe login.conectx.net care oferă acces la un ecosistem ce include multiple instrumente digitale precum identitate electronică, semnătură digitală în cloud, declaraţii şi cereri online, mesagerie electronică, chat certificat, partajarea ecranelor, conferinţe audio şi video, arhive electronice, plăţi electronice, traduceri în timp real şi multe altele.

În procesul de digitalizare a serviciilor sale, DITL Sector 5 a implementat mai multe sisteme informatice integrate:

– AvanDoc – un modul ce facilitează activităţi de registratură, gestiunea documentelor, a fluxurilor organizaţionale şi arhiva electronică, permiţând înregistrarea documentelor, trasabilitatea recepţionării, stocarea documentelor în format electronic şi emiterea de rapoarte de activitate complexe.

– AvanTax – un modul destinat managementului activităţii de evidenţă şi colectare a veniturilor la bugetul local, interconectat cu sistemul plăţilor prin ghiseul.ro, Netopia, Qiwi, SelfPay, Un-Doi, Westaco, precum şi alte sisteme de plată implementate de DITL Sector 5.

– AvanManager – un modul care permite accesarea tuturor soluţiilor electronice şi oferă o sinteză a tuturor informaţiilor despre contribuabili (persoane fizice/ juridice).

– Aplicaţia ConectX – un serviciu ce interconectează momentan informaţiile direcţiilor de impozite şi taxe locale din Bucureşti.

Astfel, orice instituţie publică are acces la Platforma ConectX, un ecosistem de zeci de aplicaţii interconectate, iar orice firmă îşi poate gestiona activitatea în spaţiul virtual, prin comunicarea directă cu entităţi precum: D.P.E.P.S.C, A.N.C.P.I, Registrul Comerţului, ANAF şi oricare dintre ministere, primării şi alte instituţii.

Digitalizarea procedurilor şi proceselor administrative prin dezvoltarea şi implementarea unui sistem de management al documentelor la nivelul Consiliului Local Sector 5, un important obiectiv vizat în Strategia de Dezvoltare Durabilă a Sectorului 5 (2016-2020) a avut în vedere atât măsuri pentru îmbunătăţirea serviciului public oferit către cetăţenii sectorului 5, cât şi pentru gestionarea eficientă a activităţii interne.

Potrivit concluziilor celui mai recent studiu de piaţă demarat de DITL Sector 5, această instituţie oferă în prezent cele mai diversificate sisteme digitale şi alternative de interacţiune cu cetăţenii, la nivelul Municipiului Bucureşti. Serviciilor sale online pot fi accesate prin utilizarea calculatorului, a smartphone-ului, a automatelor de plăţi disponibile în majoritatea magazinelor şi a benzinăriilor, ca alternativă la mijloacele clasice de plată a taxelor şi impozitelor locale la sediile sale, reducând astfel timpul de lucru cu contribuabilii şi timpul alocat soluţionării tuturor solicitărilor acestora.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati