Lucrările de modernizare a liniei de tramvai 40 de pe Bulevardul Basarabia, demarate la sfârșitul lunii august, vor fi finalizate în termen de doi ani. Proiectul vizează un tronson de 18 kilometri, iar valoarea totală a investiției se ridică la 150 de milioane de euro (TVA inclus), a anunțat primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu.
- ”Suntem pe cel mai mare șantier de schimbare a sistemului de șină de tramvai din București. (…) Ne uităm la o lucrare care, însumat cu tot cu TVA, ajunge la 150 de milioane de euro, cea mai mare investiție dintre toate loturile. (…) Zeci de mii de oameni circulă zilnic pe bulevardul Basarabia. Circulau în trecut cu transportul în comun și așa va arăta Bucureștiul în anii viitori. Bucureștiul va avea un sistem modern de transport, autobuze, troilebuze, tramvaie noi, care vor circula pe un drum modern, pe șină modernă. (…) Acest proiect face parte din Programul Regional. Banii sunt asigurați prin finanțări externe și cofinanțări de la partenerii noștri cu care lucrăm, nu va avea niciun impact asupra bugetului Municipiului București”, a spus primarul Bujduveanu, miercuri, cu prilejul unei vizite efectuate la șantierul de pe bulevardul Basarabia.
Totodată, el a punctat că lucrările care sunt de efectuat la liniile de tramvai nu încep peste tot, pentru a nu paraliza traficul: ”Începem de acolo de unde nu punem în pericol nici măcar o bandă, nu schimbăm nimic din actuala configurație de trafic”.
Finanțări europene pentru un sistem de transport public modern
„Această investiție, finanțată integral din fonduri europene și cofinanțări externe, nu va afecta bugetul Municipiului București”, a completat Bujduveanu. ”Bucureștiul va avea un sistem modern de transport și autobuze, troleibuze, tramvaie noi”.
Administratorul Public, Lucian Judele: „Această lucrare reprezintă o veste importantă pentru locuitorii sectoarelor 2 și 3, dar și pentru toți bucureștenii. Constructorul PORR are experiență dovedită, ceea ce ne oferă încredere că lucrările vor fi de calitate”.
Se vor moderniza liniile din lotul 1, care include traseele de-a lungul bulevardelor Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918, Basarabia şi Calea Călăraşilor, precum şi secţiunea Corneliu Coposu, inclusiv bucla complex Titan.
Lucrările de pe linia 40 includ:
– reabilitarea a 18 km de linie dublă de tramvai
– modernizarea macazurilor și a suprastructurii
– construirea a 64 de peroane noi
– înlocuirea rețelei aeriene și a cablurilor de curent continuu
– modernizarea a 5 stații de alimentare.
Această lucrare face parte dintr-un program mai amplu prin care Primăria Municipiului București modernizează aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai, pregătind astfel rețeaua pentru tramvaie moderne, de ultimă generație.


