Cod Roșu în Ilfov: școlile se închid, primăriile intră în permanență/ Locuitorii să păstreze un bagaj minim de urgență

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Ilfov a adoptat marți seară Hotărârea nr. 15/2025, ca urmare a avertizării meteo de Cod Roșu nr. 147 emisă de Administrația Națională de Meteorologie, care vizează ploi torențiale, inundații, blocaje și pagube materiale.

  • Conform hotărârii, toate unitățile de învățământ preuniversitar din județul Ilfov – creșe, grădinițe, școli și licee – își suspendă activitatea începând cu 8 octombrie 2025, până la încetarea codului roșu.

Primarii și Comitetele Locale pentru Situații de Urgență sunt obligați să instituie serviciul de permanență la nivelul primăriilor, să intervină pentru îndepărtarea arborilor căzuți, deblocarea rigolelor și evacuarea apei din zonele afectate.

Măsuri pentru primari și Comitele Locale pentru Situații de Urgență:
1. Instituirea serviciului de permanență la toate primăriile pe perioada codului roșu.
2. Evaluarea situațiilor de urgență produse și stabilirea de măsuri și acțiuni specifice pentru gestionarea acestora.
3. Intervenția în cazul căderilor de arbori pentru protecția vieții și bunurilor.
4. Verificarea șanțurilor, rigolelor și cursurilor de apă, îndepărtarea blocajelor (deșeuri, vegetație, material lemnos).
5. Reanalizarea Planurilor locale de apărare împotriva inundațiilor și a prevederilor „Manualului Primarului” pentru managementul situațiilor de urgență.
6. Verificarea capabilităților și operaționalizarea rapidă a resurselor disponibile.
7. Intervenția pentru evacuarea apei acumulate pe domeniul public, curți, subsoluri și beciuri.
8. Remedierea problemelor la utilități (apă-canal, energie, gaze) cauzate de fenomenele meteorologice.
9. Luarea tuturor măsurilor de protecție a persoanelor și bunurilor împotriva efectelor ploilor abundente, grindinei, descărcărilor electrice, căderilor de arbori și elemente de construcții.
10. Exercitarea responsabilităților și competențelor conform legii, fără excepție.
11. Îndeplinirea altor atribuții stabilite de lege sau de organismele abilitate.
12. Informarea Comitetului Județean și a consiliului local asupra activității desfășurate, la interval de 2 ore, prin grupul de WhatsApp „Primari/Secretari generali”.
  • Primăriile pot utiliza fondul de rezervă bugetară pentru cheltuieli urgente apărute în cursul exercițiului bugetar pentru înlăturarea efectelor calamităților.

La nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dealul Spirii” București–Ilfov s-a activat grupa operativă pe întreaga durată a codului roșu, iar reprezentanții instituțiilor implicate – ISU, Poliție, Jandarmerie, Direcția de Drumuri și alte servicii județene – își desfășoară activitatea cu prezență fizică la sediul CJSU din București.

Recomandări pentru populație:

  • Evitați deplasările neesențiale.
  • Nu parcați lângă copaci, stâlpi de electricitate sau panouri publicitare.
  • Evitați subsolurile, garajele subterane și pasajele pietonale.
  • Nu vă adăpostiți sub arbori sau structuri metalice.
  • Deconectați electricitatea în cazul pătrunderii apei în locuințe sau spații comerciale.
  • Evitați circulația în zonele în care se intervine cu utilaje ISU sau alte instituții.
  • Urmăriți permanent anunțurile oficiale prin aplicația DSU, RO-ALERT, canalele instituțiilor publice, radio și TV.
  • Evitați răspândirea informațiilor neverificate.
  • Păstrați un bagaj minim de urgență cu apă, lanternă, încărcător, medicamente și acte de identitate.

Hotărârea este executorie și obligatorie, potrivit prevederilor OUG nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență.

Proiectul jurnalistic newsbucuresti.ro este un proiect susținut de AGI
- o asociație neguvernamentală, apolitică și non-profit.
Depinde și de tine să susții o presă independentă.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati