ANALIZĂ/ Vizibilitatea candidaţilor la Primăria Capitalei în presa online şi social media

mediaTRUST a analizat în perioada 7 – 13 noiembrie 2025 prezenţa în presa online și social media a candidaţilor care şi-au anunţat intenţia de a participa la alegerile pentru Primăria Capitalei. Ne-am îndreptat atenţia asupra a doi indicatori, respectiv numărul de articole/postări difuzate şi audienţa generată de acestea.

Presa online rămâne principalul canal de vizibilitate pentru candidați, cu un total de 4,852 mențiuni în perioada analizată. Rețelele de socializare ocupă poziția secundă cu 2,394 postări.

Cei 10 candidaţi au fost menţionaţi în 7,246 materiale:

Anca Alexandrescu, candidat independent susţinut de AUR – 1,890 menţiuni

Daniel Baluţă, candidat PSD, primarul sectorului 4 – 1,624 menţiuni

Cătălin Drulă, candidat USR – 1,357 menţiuni

Ciprian Ciucu, candidat PNL, primarul sectorului 6 – 1,291 menţiuni

Vlad Gheorghe, candidat independent – 289 menţiuni

Virgil Alexandru Zidaru, candidat independent – 233 menţiuni

Ana Maria Ciceală, candidat SENS – 229 menţiuni

Liviu Negoiţă, candidat PUSL – 147 menţiuni

George Burcea, candidat POT – 117 menţiuni

Eugen Orlando Teodorovici, candidat independent – 69 menţiuni

Numărul de mențiuni  înregistrat de fiecare candidat ne arată cât de mult se discută despre aceştia.  Când ne uităm la audiența materialelor, prezentată in graficul de mai jos, observăm că ierarhia candidaților pentru primele patru poziţii rămâne aceeaşi, însă apar modificări în a doua jumătate a clasamentului.

Candidații George Burcea și Eugen Orlando Teodorovici ajung pe poziția a cincea, respectiv a şaptea în topul audiențelor. Interesul mediatic față de cei doi candidați este ridicat, chiar dacă numărul materialelor de presă publicate a fost relativ redus.

Se remarcă un vârf al vizibilităţii în data de 12 noiembrie 2025, pentru toţi candidaţii. Este ziua în care au fost publicate rezultatele sondajului Avangarde realizat în perioada 2 – 7 noiembrie 2025.

În presa online, sursele care au difuzat cele mai multe materiale despre candidaţi au fost stiripesurse.ro, adevarul.ro , psnews.ro, romaniatv.net , b1tv.ro, hotnews.ro, g4media.ro.

Raportul face parte din seria săptămânală „Vizibilitatea candidaţilor la Primăria Capitalei în presa online şi social media”, realizată de mediaTRUST până la data scrutinului din 7 decembrie 2025.

Metodologie

Analiza a fost realizată de mediaTRUST România în perioada 7 noiembrie – 13 noiembrie 2025, pe baza mențiunilor din presa online şi social media (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, X, LinkedIn, podcast-uri, bloguri și forumuri).

Proiectul jurnalistic newsbucuresti.ro este un proiect susținut de AGI
- o asociație neguvernamentală, apolitică și non-profit.
Depinde și de tine să susții o presă independentă.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati