Consiliul Concurenței a amendat cu 135,2 milioane de lei trei companii de pe piața tutunului pentru fixarea prețurilor

Consiliul Concurenței a sancționat trei companii care activează pe piața tutunului din România cu amenzi în valoare totală de 135,2 milioane de lei (26,6 milioane de euro), pentru participarea la înțelegeri anticoncurențiale pe piața produselor din tutun încălzit, a anunțat instituția într-un comunicat de presă.

”În urma unei investigații, autoritatea de concurență a constatat că între Philip Morris Trading SRL și fiecare dintre distribuitorii Interbrands Orbico SRL și Mediaposte Hit Mail SA existau înțelegeri ce vizau fixarea prețurilor de revânzare pentru produsele din tutun încălzit IQOS ale Philip Morris”, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, practic, cele trei companii stabileau prețurile la care produsele IQOS urmau a fi revândute clienților, precum și discounturile aplicate în cadrul promoțiilor derulate de către Interbrands Orbico SRL în standurile de profil și de către Mediaposte Hit Mail SA pe site-ul iqos.ro. De asemenea, campaniile promoționale ale distribuitorilor puteau fi derulate doar cu aprobarea furnizorului, atât la standurile IQOS, cât și pe site-ul dedicat.

”Fiecare companie trebuie să își stabilească independent politica comercială, nu prin înțelegeri cu partenerii. Prin fixarea prețurilor de revânzare și stabilirea nivelului discounturilor s-a restricționat libertatea partenerilor comerciali de a-și stabili singuri prețul, ceea ce, în final, afectează consumatorii”, a declarat, în comunicat, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.

Din valoarea totală a amenzilor, Philip Morris Trading SRL a primit o sancțiune de 78,69 milioane lei, Interbrands Orbico SRL – de 52,12 milioane lei, iar Mediaposte Hit Mail S.A., de 4,45 milioane lei.

Autoritatea de concurență precizează faptul că Interbrands Orbico SRL a recunoscut încălcarea Legii concurenței și, ca urmare, a beneficiat de o reducere a amenzii.

Legea concurenței interzice orice înțelegeri între companii și practici concertate care împiedică, restrâng sau denaturează concurența pe piața românească, în special cele care stabilesc, direct sau indirect, prețuri de cumpărare ori de vânzare sau orice alte condiții de tranzacționare.

Deciziile Consiliului Concurenței sunt executorii, amenzile aplicate reprezintă venituri la bugetul de stat, iar Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pune în aplicare decizia de sancționare provenită din partea autorității de concurență și execută sumele impuse.

Proiectul jurnalistic newsbucuresti.ro este un proiect susținut de AGI
- o asociație neguvernamentală, apolitică și non-profit.
Depinde și de tine să susții o presă independentă.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati