Pentru a marca celebrarea celor 561 de ani de la prima atestare documentară a Bucureștiului, Primăria Capitalei, prin Creart, în parteneriat cu Societatea de Transport București STB, propune publicului proiectul special „Bucharest – One Heart. One Story.”
Evenimentul se desfășoară în aer liber, în perioada 16 – 20 septembrie.
Cu acest prilej orașul este sărbătorit prin unitate, mesaje, culoare și frumos. Proiectul nu presupune aglomerarea participanților în cadrul unor adunări publice dedicate, ci aducerea actelor artistice pe traseul lor zilnic, prin:
* Expoziție de artă urbană în mișcare: tramvaie personalizate cu graffiti;
* Festivalul Internațional iMapp Bucharest 2020 online;
* Proiecții video pe fațadele unor clădiri din inima orașului – Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, Hotel InterContinental și Universitatea din București – 20 septembrie, între orele 20:30 și 23:00.
Din 20 septembrie și până pe 10 decembrie, 7 tramvaie de pe liniile 1, 10, 21, 25, 27, 40 și 41 vor încânta privile pasionaților de street art și ale trecătorilor, în drumul lor spre casă, serviciu sau alte destinații. Aceștia vor descoperi un București efervescent și vibrant, cu povești care transcend imaginile și provoacă privitorul să vadă dincolo de ele și să descopere, într-un alt mod, acest fenomen al artei urbane, precum și mesajele frumos conturate ale artiștilor.
Tot în acest context social-cultural, Societatea de Transport București STB SA organizează duminică, 20 septembrie, între orele 11:00 și 13:00, „Parada Tramvaielor de Epocă.” Vehiculele vor străbate centrul Capitalei, circulând pe traseul Depoul Piața Victoriei, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare, Obor, Calea Moșilor, Piața Sfântul Gheorghe și retur. Pentru a respecta măsurile de prevenire a infectării cu noul Coronavirus, tramvaiele vor circula fără călători. Ele vor staționa la terminalul Piața Sfântul Gheorghe, unde pasionații de istorie și tradiție vor putea admira și fotografia vehiculele de epocă.
Din convoi va face parte tramvaiul tip V056, fabricat în anul 1956 prin modernizarea tramvaiului Doyle-Thompson. Caracteristicile tehnice ale acestuia sunt: număr de osii – 2; lungime – 10.3 m; lăţime – 2.182 m; greutate (gol) – 12.2 t; locuri pe scaune – 13, capacitate – 16 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 1981.
Un alt tramvai din cadrul paradei, tip EP/V3A, a fost produs în anul 1976, prin modernizarea tot în cadrul Uzinei de Reparaţii, a tramvaiului Electroputere Craiova (fabricat în 1955). Caracteristicile tehnice sunt: număr de osii – 4; lungime 14.1 m; lăţime – 2.27 m; greutate (gol) – 20.4t; locuri pe scaune – 20; capacitate – 156 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 2002.
Cel de-al treilea tramvai va fi Rathgerber tip 3.16, fabricat în perioada 1966-1969, intrat în inventarul STB (fostă RATB) în anul 1999. Caracteristicile tehnice sunt: lungime – 16.7 m; lăţimea – 2.35 m; greutate – 23.3 t; locuri pe scaune – 40; capacitate – 151 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 2002, după care a fost transformat în vagon tip restaurant, în cadrul Uzinei de Reparaţii a STB.