ANPC: Magazinele vor fi obligate să afişeze la reduceri care a fost cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile

Magazinele vor fi obligate prin lege să afişeze la reducerile de preţ care a fost cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile înaintea ofertei, potrivit unui proiect al ANPC, care vrea astfel să prevină fenomenul ofertelor înşelătoare.

”Conform Hotărârii propuse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), magazinele vor fi obligate, prin lege, să afişeze la reducerile de preţ care a fost cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile înainte de ofertă, scopul Hotărârii fiind să ofere clienţilor o armă împotriva ofertelor înşelătoare. Proiectul introduce un articol nou în H.G. nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informaţiile pentru consumatori legate de reducerile de preţ.

Orice notificare de reducere a preţului trebuie să indice clar preţul aplicat anterior de comerciant (preţul anterior). Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preţ, astfel încât consumatoul să poată identifica în mod clar reducerea”, precizează ANPC, potrivit News.ro.

Ce prevederi are legea ANPC

ANPC vrea includerea următoarelor prevederi în HG privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informaţiile pentru consumatori legate de reducerile de preţ.

”- Orice notificare de reducere a preţului indică preţul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preţ. Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preţ.

– În cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preţ.

– În cazul ȋn care produsul a fost prezent pe piaţă mai puţin de 30 de zile, preţul anterior reprezintă cel mai mic preţ practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piata, înainte de data aplicării reducerii de preţ.

– Dacă reducerea de preţ este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, preţul anterior este considerat preţul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preţ”.

Reglementarea propusă de ANPC trebuie să intre în vigoare la data de 28 noiembrie 2021 şi ar urma să se aplice efectiv începând cu data de 28 mai 2022.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati