Sameday, unul dintre liderii pieței locale de curierat, anunță extinderea serviciului easybox, prin inaugurarea lockerului cu numărul 1.000, amplasat în București, pe strada Lânăriei nr. 5. Compania își propune să dubleze rețeaua deja existentă, până în primul trimestru al anului 2022.
Operator al celei mai mari structuri de automate de livrare din România, Sameday a lansat primul locker în București, în septembrie 2018, iar, de atunci, compania a extins constant acest serviciu, acoperind toate județele țării și asigurându-și prezența atât în marile municipii ale României – cum sunt București, Cluj, Constanța, Iași, Timișoara – cât și în localități mai mici.
Astfel, în prezent, există în jur de 250 de lockere în Capitală, peste 60 în județul Ilfov și aproape 700 în țară. Exceptând regiunea București-Ilfov, județele din țară cu cel mai mare număr de easybox-uri sunt Cluj (85 lockere), Timiș (71), Iași și Constanța (58), Brașov (48).
Pentru amplasarea lockerelor easybox, Sameday a încheiat parteneriate cu centre comerciale, benzinării, centre rezidențiale, dar și cu persoane fizice, asociații de proprietari sau autorități publice locale. În linie cu strategia de extindere a serviciului, compania își dorește să identifice în continuare parteneri care dispun de spații amplasate în zone urbane, cu tranzit ridicat și accesibile 24/7.
Sameday a livrat peste 8 milioane de comenzi în easybox
În cei aproximativ doi ani și jumătate de la lansarea serviciului, Sameday a livrat peste 8 milioane de comenzi în easybox. Gradul de utilizare al lockerelor a crescut treptat, pe măsură ce serviciul s-a extins și a devenit disponibil mai multor consumatori, dar și ca urmare a testării sale de către un număr în creștere de comercianți. În București, de exemplu, peste 40% dintre cei care primesc opțiunea de livrare la easybox, optează pentru aceasta. Astfel, în 2021, Sameday a livrat, până în luna martie, peste 2.1 milioane de comenzi în lockere, înregistrând o creștere de 4 ori a volumelor, raportată la aceeași perioadă a anului trecut.
Printre beneficiile de care consumatorii se bucură, atunci când aleg acest serviciu, se numără: simplitatea în utilizare, flexibilitatea și rapiditatea în livrare, disponibilitatea 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, plata cashless. În plus, serviciul este prietenos cu mediul pentru că seifurile electronice nu produc hârtii, iar alimentarea lor generează un grad mai scăzut de emisii de CO2 din partea operatorului de curierat. Practic, utilizatorii finali ai serviciului își pot ridica pachetele oricând, la orice oră, din lockerul ales, achitând în avans, online, sau la fața locului, cu cardul sau cu sisteme NFC.
Experiența de livrare îmbunătățită a destinatarilor pe care o oferă easybox are un impact direct asupra magazinelor online care utilizează serviciul. Comercianții beneficiază și ei de o serie de avantaje, atunci când aleg serviciul de livrare în easybox, întrucât acesta contribuie la optimizarea gradului de retenție a clienților lor și a costurilor de transport, la reducerea amprentei de carbon și la livrarea mai rapidă a comenzilor. Prin easybox, se evită, deci, vizitele multiple la client, pentru predarea coletelor sau ridicarea retururilor.
În prezent, printre retailerii care utilizează serviciului easybox se numără companii precum eMAG, Decathlon, Flanco, FashionDays, Elefant, Libris și Cărturești, alături de numeroase alte magazine online care oferă clienților lor opțiunea livrării în locker.