Primăria Capitalei şi cele de sector au constituit Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deşeurilor Municipale

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat în şedinţa de luni proiectul de hotărâre privind constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deşeurilor Municipale în Municipiul Bucureşti.

Proiectul a fost adoptat cu 31 de voturi pentru, 14 împotrivă şi o abţinere.

Conform statutului, din asociaţie vor face parte Primăria Municipiului Bucureşti şi cele şase primării de sector.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deşeurilor Municipale în Municipiul Bucureşti a fost constituită pentru ca autorităţile locale să se conformeze cerinţelor legislaţiei europene şi naţionale din sectorul serviciului de gestionare a deşeurilor.

De asemenea, constituirea asociaţiei are ca scop realizarea unor investiţii pentru asigurarea unui sistem de management integrat al deşeurilor la nivelul municipiului Bucureşti, pentru care se va solicita finanţare prin programe operaţionale.

Aceste investiţii vizează infrastructura de colectare selectivă a deşeurilor, staţii de sortare, instalaţii de digestie anaerobă a deşeurilor biodegradabile, de tratare mecano-biologică şi de recuperare materială, instalaţii pentru compostarea biodeşeurilor, pentru gestionarea deşeurilor de construcţii şi demolări, un centru de aport voluntar al deşeurilor voluminoase.

Astfel, se urmăreşte îmbunătăţirea calităţii serviciului de salubrizare, cu respectarea principiului „poluatorul plăteşte” şi „plăteşti cât arunci”, precum şi îndeplinirea ţintelor de reciclare şi de tratare a deşeurilor. De asemenea, se urmăreşte respectarea standardelor europene privind protecţia mediului şi creşterea capacităţii de atragere a fondurilor pentru finanţarea investiţiilor necesare în infrastructura tehnico-edilitară aferentă serviciului.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deşeurilor Municipale va implementa măsurile prevăzute în Planul de Gestionare al deşeurilor din Municipiul Bucureşti.

Acest document se află în proces de revizuire, în conformitate cu H.G. nr. 942/2017 privind aprobarea Planului Naţional de gestionare a deşeurilor, conform Ordinul nr. 140 din 14 februarie 2019 privind aprobarea Metodologiei pentru elaborarea, monitorizarea, evaluarea şi revizuirea planurilor judeţene de gestionare a deşeurilor şi a planului de gestionare a deşeurilor pentru municipiul Bucureşti şi Legii 211/2011 privind regimul deşeurilor, republicată, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenţă nr. 74 din 17 iulie 2018 şi Legea 31/2019.

Planul de Gestionare a Deşeurilor din Municipiul Bucureşti va stabili necesarul de investiţii pentru îndeplinirea obiectivelor şi atingerea ţintelor stabilite de legislaţia europeană şi naţională din domeniul gestionării deşeurilor, şi, în conformitate cu activităţile definite de Legea nr 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, republicată cu modificările şi completările ulterioare.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati