Topul celor mai bune licee din București este deschis anul acesta de Colegiul Național de Informatică ”Tudor Vianu”, în ”Analiza rezultatelor la Bacalaureat iunie-iulie 2019”, făcută de Inspectoratul Școlar al Municipiului București în colaborare cu Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională și consultată de Edupedu.ro. Raportul ia în calcul mai multe criterii de succes și performanță, cum ar fi ratele de prezență sau de promovare, pe lângă mediile obținute de elevi la examen, scrie edupedu.ro.
- TOP 10 cele mai bune licee după analiza ISMB a rezultatelor de la Bacalaureat 2019
- Colegiul Naţional de Informatică “Tudor Vianu” 4,81 (Sectorul 1)
- Colegiul Naţional “Gheorghe Lazăr” 4,79 (Sectorul 5)
- Colegiul Naţional “Sfântul Sava” 4,79 (Sectorul 1)
- Colegiul Național ”Mihai Viteazul” 4,76 (Sectorul 2)
- Colegiul Național ”Spiru Haret” 4,65 (Sectorul 2)
- Complexul Educațional Lauder-Reut 4,65 (Sectorul 3)
- Colegiul Naţional “Gheorghe Şincai” 4,64 (Sectorul 4)
- Colegiul Național Bilingv ”George Coșbuc” 4,61 (Sectorul 2)
- Colegiul Naţional “Ion Creangă” 4,55 (Sectorul 4)
- Colegiul Naţional “Grigore Moisil” 4,50 (Sectorul 6)
Față de clasamentul din 2018 făcut tot de Inspectoratul Școlar București, situația s-a modificat. Anul trecut pe primul loc era Colegiul „Sfântul Sava”, care acum s-a clasat abia pe locul al treilea. Pe de altă parte, Colegiul Național „Tudor Vianu” era pe locul al IV-lea în 2018. Complexul educațional Lauder-Reut, o școală privată, a căzut pe locul 6, de pe locul al doilea, iar Liceul Teoretic Școala Europeană nu se mai clasează între primele 10, potrivit analizei ISMB. În top 10 a intrat Colegiul „Grigore Moisil”, iar Colegiul Național „Spiru Haret” a urcat pe locul 5 de pe locul 9.
Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” este și în topul școlilor gimnaziale, făcut tot de ISMB, dar după analiza rezultatelor la Evaluarea Națională din 2019. De asemenea, Vianu conduce și clasamentul școlilor din sectorul I. Puteți vedea aici cele mai bune școli din București, pe Sectoare.
- TOP 10 cele mai bune licee după analiza ISMB a rezultatelor de la Bacalaureat 2018
- Colegiul Național ”Sfântul Sava” 4,82
- Complexul educațional Lauder Reut 4,80
- Colegiul Național Gheorghe Lazăr 4,78
- Colegiul Național de Informatică ”Tudor Vianu” 4,68
- Liceul Teoretic Școala Europeană București 4,66
- Colegiul Național ”Mihai Viteazul” 4,63
- Colegiul Național ”Gheorghe Șincai” 4,58
- Colegiul Național Bilingv ”George Coșbuc” 4,56
- Colegiul Național ”Spiru Haret” 4,56
- Colegiul Național ”Matei Basarab” 4,49
Punctajele sunt obțiunute din corelarea a șapte criterii numite ”criterii de performanță și succes” la fiecare liceu în parte, se arată în raport.
Criteriul 1 – Rata de promovare la BAC – adică numărul candidaților cu media la Bacalaureat mai mare sau egală cu 6 raportat la numărul de candidați prezenți.
Criteriul 2 – Rata de success a absolvirii. Asta înseamnă numărul candidaților cu media la Bacalaureat mai mare sau egală cu 6, raportat la numărul de candidați înscriși în clasa a XII-a.
Criteriul 3 – Rata de absolvire – Nr. absolvenților clasei a XII-a raportat la numărul de candidați înscriși în clasa a XII-a.
Criteriul 4 – Rata de prezență la Bacalaureat – Numărul absolvenților prezenți la Bacalaureat raportat la numărul de candidați înscriși.
Criteriul 5 – Rata mediilor între 9 și 9,50 – Ponderea mediilor mai mari sau egale cu 9 și mai mici decât 9,50 din numărul candidaților prezenți
Criteriul 6 – Rata mediilor între 9,50 și10 – Ponderea mediilor mai mari sau egale cu 9,50 și mai mici decât 10 din numărul candidaților prezenți
Criteriul 7 – Rata mediilor de 10 – Ponderea mediilor de 10 din numărul candidaților înscriși prezenți
Analiza celor de la ISMB-CMBRAE nu mai cuprinde anul acesta niciun cuvânt despre factorii care au dus la rezultatele obținute de elevii claselor a XII-a la Bacalaureat din anul 2019. Anul trecut, aceeași analiză prezenta succint acești factori, menționând că ”nu îi și ierarhizăm, deoarece nu avem o analiză a acestora”. Iată care erau:
- Interesul elevilor pentru promovarea Bacalaureatului,
- Modalitatea de organizare a programelor de pregătire a elevilor pentru susținerea probelor de Bacalaureat, la nivelul unităților școlare,
- Colaborarea și comunicarea între familie și școală
- Percepția diferită a gradului de dificultate a subiectelor de la probele Bacalaureatului,
- Posibilitatea de a lucra fără a avea Bacalaureatul promovat etc.
- Lipsa viziunii și a practicilor aferente pentru susținerea BAC-ul în mod diferențiat.