Ornamentele și decorațiunile de Crăciun se vor scumpi din cauza crizei de materii prime din fabricile din China, informează Bloomberg.
Uzinele din Yiwu, China, cel mai mare centru mondial pentru producția de beculețe și decorațiuni de Crăciun, sunt afectate de o criză de materii prime care le majorează costurile de producţie. În plus, transportul acestor produse se confruntă cu numeroase întârzieri în drumul lor spre rafturile magazinelor din Occident.
De la mijlocul lunii octombrie, oraşul Yiwu a fost afectat şi de probleme în aprovizionarea cu electricitate, ceea ce i-a obligat pe producătorii să caute generatoare sau să suspende producţia.
Responsabil pentru 80% dintre produsele de Crăciun în valoare de 6,1 miliarde de dolari pe care China le exportă anual, acest oraş amplasat la aproape 300 de kilometri sud-vest de Shanghai este un exemplu al provocărilor cu care se confruntă producătorii şi retailerii din întreaga lume pe măsură ce se apropie de sfârşitul unui nou an marcat de perturbări de-a lungul lanţurilor de aprovizionare, informează Digi24, care citează Agerpres.
”Costurile vor fi suportate de consumatori”
Majoritatea comenzilor au plecat din Yiwu înainte ca problemele cu aprovizionarea cu energie electrică să se adauge altor probleme cu care s-au confruntat producătorii în 2021. Însă din cauza întârzierilor înregistrate pe mare şi în porturi, precum şi a majorării preţurilor la metale şi plastic, consumatorii vor trebui să plătească mai mult în acest an pentru decoraţiunile lor de Crăciun, a spus Chen Jiang, proprietarul unei fabrici care produce în principal instalaţii de iluminat pentru Crăciun.
Chen a majorat preţurile cu peste 10% începând din luna iunie din cauza creşterii costurilor cu materialele. Problemele în aprovizionarea cu electricitate, care au forţat uzina să reducă programul de lucru la doar trei zile pe săptămână în octombrie, au majorat şi mai mult cheltuielile în ultima perioadă a sezonului de vârf, a spusJiang.
„În cele din urmă, costurile vor fi suportate de consumatori. Exportatorii şi mărcile globale pot absorbi costurile doar temporar dar companiile nu vor face afaceri dacă înregistrează pierderi. Dacă şi mai multe companii vor ieşi de pe piaţă, oferta va scădea şi preţurile vor creşte şi mai mult deoarece producătorii rămaşi vor avea o putere mai mare asupra preţurilor”, a declarat pentru Bloomberg Ding Shuang, economist şef pentru China la banca Standard Chartered Plc.