Nu este întâmplător faptul că magazinele alimentare adesea nu au ferestre. Există câteva motive din spatele acestei tendinţe.
În primul rând, magazinele vor să ţină oamenii înăuntru mai mult timp.
„Magazinele vor să creeze un mediu separat în interior, în care lumea exterioară nu există. Nu vor să fii distras de ploaie, de soare sau de faptul că copiii tăi te aşteaptă în parcare. Totul se concentrează pe experienţa de cumpărături‟, explică Andrei Vasilescu, expert în comportamentul de consum, potrivit Reader’s Diegest.
Această tehnică îi împiedică pe cumpărători să observe, de pildă, că se întunecă afară şi că trebuie să se grăbească să ajungă acasă.
Totodată, produsele se păstrează mai bine atunci când sunt depozitate departe de lumina directă a soarelui. Unele produse se pot strica mai repede dacă sunt expuse la soare, iar ambalajele se pot decolora, mai spune sursa citată.
”Ferestrele ar putea reprezenta şi probleme de securitate”
Ferestrele din magazin pot reduce din spaţiul disponibil pentru prezentarea produselor.
„Pereţii exeriori au suporturi structurale puternice, iar în locul ferestrelor, se pun rafturi care pot susţine articole mai grele. Ca să nu mai vorbim să ferestrele sunt scumpe, iar comercianţii îşi doresc să minimizeze costul construcţiei‟, completează Margine Biswas, arhitect. De asemenea, arhitectul spune că ferestrele ar putea reprezenta şi probleme de securitate: „Comercianţii îşi doresc să minimizeze cât mai multe puncte de intrare posibile în spaţiul lor‟.