Printr-o notă electronică transmisă clienţilor săi, Raiifeisen Bank anunţă că de la 1 februarie 2022 modifică aproape toatre condiţiile de lucru cu clienţii. Astfel, banca anunţă că vor fi sistate toate operaţiunile cu numerar şi casieriile total desfiinţate. Banca a început deja această schimbare de mai bine de șase luni, potrivit economica.net.
Pentru deţineri mai mari de 500.000 de euro se percepe o taxă anuală de 0,25% (de dobândă nu se pomeneşte nimic). De asemenea, orice deţinător de cont curent este obligat să aibă cel puţin o tranzacţie online, comisionată ca atare. Clientul nu are voie să deţină mai mult de două conturi curente într-una dintre valute – lei, euro, dolari etc. Orice rambursare de credit, rată card credit – chiar și renunţarea la serviciile băncii – se vor face exclusiv online. Bineînţeles, cu costurile aferente.
De asemenea, operațiunile de depunere de numerar în conturile curente, inclusiv pentru alimentarea cu numerar a contului curent în vederea rambursării ratelor la creditele în LEI și EURO contractate de la bancă, va fi posibilă numai la terminalele multifuncționale (MFM) ale Băncii de către clienții care dețin un card emis de Raiffeisen Bank România”. Dacă MFM-urile vor fi suficiente şi funcţionale, noua strategie a băncii se va axa doar pe serviciile clienţilor săi.
De asemenea, ordinele de plată pe suport de hârtie nu vor mai fi acceptate de bancă pentru a fi executate. Vor exista câteva excepţii. Termenul limită până la care vor putea fi transmise ordinele de plată, exclusiv în format electronic, este ora 15:00 a fiecărei zile bancare. O altă limitare impusă de noua strategie a băncii este limitarea numărului de conturi: doar două conturi în aceeași valută.
O altă modificare prevăzută de bancă în condiţiile contractuale cu clienţii săi se referă la gratuităţile existente la ora actuală pentru anumite pachete de cont curent. Astfel, pentru deţinătorii de pachete Zero Tot şi Zero Simplu, clienţii trebuie ca, începând cu data de 1 iunie 2022, să efectueze cel puţin o tranzacţie lunară electronică pentru a beneficia în continuare de gratuitate la retragerile de numerar.”
Tranzacția electronică trebuie efectuată până în ultima zi a fiecărei luni calendaristice, anterioare lunii în care este scadentă taxa lunară de administrare a Conturilor de tip Pachet ZERO Tot sau ZERO Simplu și Premium.
“Tranzacție electronică” reprezintă tranzacția efectuată:
a) dintr-unul dintre conturile curente incluse în Pachet, indiferent de valuta în care a fost deschis sau
b) prin intermediul cardului de credit, inclus în Pachetul deținut. Comisionul unei astfel de tranzacţii este de minimum 4-5 lei pe bucată.
O altă modificare implică „introducerea unei taxe de administrare pentru disponibilitățile de mare valoare în euro – începând cu data de 1 iunie 2022. Taxa de administrare a disponibilităților de mare valoare în euro este de 0,25% pe an și se aplică pentru sumele deținute de către Client în toate conturile denominate în euro”, arată notificarea băncii.
De asemenea, rambursarea ratelor de credit, a ratelor cardului de credit, renunțarea la un card de debit, credit etc. se va face online, prin notificările tip puse la dispoziţie de bancă. Despre rambursarea creditelor în valută, menţionăm că ele vor putea fi făcute doar la MFM-urile băncii cu operaţiuni în valută.