Metrorex a semnat cu Alstom contractul pentru mentenanța trenurilor de metrou în următorii 15 ani, valoarea contractului fiind de 2,4 miliarde lei, potrivit unui comunicat Metrorex. Economedia a anunțat semnarea contractului cu Alstom săptămâna trecută, scrie economedia.ro.
Valoarea inițială a licitației era de 2,8 miliarde lei cu posibilitatea extinderii până la 4 miliarde lei, în cazul unor intervenții corective ocazionale. Contractul va intra efectiv în vigoare, de sâmbătă, 1 ianuarie.
„Metrorex S.A și Alstom Transport S.A. au semnat astăzi, 31.12.2021, contractul având ca obiect prestarea serviciilor de mentenanță pentru ramele electrice de metrou și vehiculele feroviare specifice infrastructurii de metrou, pentru o perioada de 15 ani, pe baza ofertei depuse de Alstom Transport S.A. în data de 14.06.2021, în cadrul procedurii de licitație deschisă, organizată de Metrorex.Prețul estimat, aferent obiectului contractului calculat pe baza cantității estimate, pe o perioadă de 15 ani, este de 2.452.440.564 lei. Prestarea efectivă a serviciilor, conform condițiilor contractuale, va începe cu data de 01.01.2022”, a transmis Metrorex.
Materialul rulant de la Metrorex:
1. IVA – Arad 15 Rame electrice de metrou fabricate de IVA Arad – Romania între 1980 – 1992 și fiabilizat între 2011 – 2014
2. Bombardier – 44 Rame electrice de metrou fabricate de Bombardier Transportation -Suedia utilizat pentru efectuarea serviciului comercial (transport de călători), din care 18 rame fabricate între 2002 şi 2004 respectiv 26 de unităţi 2006 – 2008
3. CAF – Spania 23 trenuri, din care 16 trenuri 2013-2014 respectiv 7 rame din 2016, potrivit Caietului de Sarcini Metrorex.
La sfârşitul anului 2019, atunci când a expirat contractul de întreţinere pe 15 ani, Alstom România avertiza asupra riscului opririi metroului din cauza datoriilor Metrorex care se ridicau la 150 de milioane lei. Ulterior, a fost lansată o procedură de achiziţie în regim de extremă urgenţă pentru servicii de întreţinere pe 12 luni cu posibilitatea de extindere cu 6 luni. „Este important de precizat că din totalul de 82 de TEM aflate în exploatare, 44 de trenuri – și anume trenurile Bombardier Transportation – au un plan complex de mentenanță format din 36 de tipuri de revizii, din care 17 revizii la normă de timp (între 7 zile și 15 ani), și respectiv 19 revizii la norma de kilometri parcurși (între 4.000 și 1.500.000 km). Deși planul de mentenanță al trenurilor Bombardier Transportation este complex, mentenanța acestor trenuri nu implică un consum de manoperă important”, mai notează Metrorex.
În vara anului viitor Alstom ar urma să înceapă livrarea primelor unităţi din cele 13 rame Metropolis, contractul fiind semnat în decembrie 2020 pentru 100 de milioane Euro. De asemenea, compania din Franţa a câştigat contractul pentru 20 de trenuri InterRegionale, semnarea acestuia fiind întârziată după contestaţia firmei CRRC din China.