Mihai Culeafă, președintele ANPC, a transmis într-o conferință de presă principalele măsuri pe care furnizorii de energie electrică și gaze naturale ar trebui să le ia în următoarea perioadă pentru a nu exista aceleași probleme ca până acum.
Reprezentanții ANPC spun că operatorii economici va trebui să îi educe pe consumatori să învețe să stingă lumina în camera în care aceștia nu își mai desfășoară activitatea pentru a fi siguri că nu vor apărea costuri mai mari, notează economedia.ro.
De asemenea, acesta le cere exact situația facturilor din lunile noiembrie-decembrie 2021.
Furnizorii de energie să informeze consumatorii ce înseamnă consum de referinţă
Având în vedere că de mâine, 1 februarie, va intra în vigoare ONG cu numărul 3, ANPC le cere operatorilor să simplifice formatul facturilor astfel încât să fie pe înțelesul tuturor.
„Avem de evaluat toate situațiile cu care ne-am confruntat în teritoriu, motiv pentru care ANPC va elabora o modalitate de întocmire a unor acte de control. Vom discuta cu fiecare dintre furnizori pentru ca încă de mâine lucrurile să fie implementate corespunzător”, spune Mihai Culeafă.
De asemenea, acesta le cere operatorilor de energie o modalitatea mai ușoară prin care se poate evalua consumul de referință și modul în care le vor transmite consumatorilor când vor depăși consumul.
„Ne-am confruntat cu facturi total disproporționate ale unor consumatori ce reușeau să fie într-o zonă de confort. Va trebui să depuneți dirigente ca la nivelul fiecărui operator economic în momentul în care sunt confruntați cu disfuncționalități, să vedem cum putem să naștem un sistem de alarmare înainte de a emite facturile”, a precizat Culeafă.
ANPC le mai cere acestora să realizeze un calendar de implementare cu viitoarele măsuri pentru a exista o comunicare mai bună și să elaboreze un document din care să reiasă obligativitatea de citire a cifrelor menționate pe blocul de măsură.