FOTO și VIDEO/ Peroanele de la stația de metrou Piața Romană, transformate în galerii de artă

Stația de metrou Piața Romană a primit o nouă înfățișare. Cel mai urât spațiu subteran din București, din cauza peroanelor înguste și a aerului straniu, specific comunist, a devenit mai  prietenos datorită talentului și creativității câtorva tineri artiști, scrie b1tv.ro.

Mai mulți studenți talentați au lucrat nopți la rând pentru a transforma pereții stație de metrou în galerii de artă. Stâlpii reci și sobrii au fost împodobiți cu picturi și lucrări grafice care invită călătorii să petreacă minute în plus, admirând desenele colorate și mesajele pe care acestea le transmit.

Peroanele subterane au devenit adevărate galerii de artă după ce Asociația VAR Cultural în parteneriat cu METROREX a inițiat un proiect inedit, Orașul M, menit să valorifice spațiile urbane subterane, prin dezvoltarea unui dialog între călători și artiștii vizuali. Pe data de 27 ianuarie a fost finalizată galeria de artă alcătuită deopotrivă din lucrări permanente și lucrări temporare.

Piața Romană este a treia stație care își schimbă înfățișarea, după stațiile Timpuri Noi și Izvor.

„Ne dorim ca rețeaua de metrou să devină parte integrantă din viața artistică a orașului, un spațiu cultural în care oamenii să pătrundă nu doar din necesitate. Suntem convinși că, odată cu debutul și dezvoltarea proiectului, nu vom mai vorbi doar despre o deplasare fără întrerupere din punctul A în punctul B, ci despre multe motive de a zăbovi, cât de puțin, în spațiul intim al fiecărui artist prezent în Orașul M. Nu este un proiect prin intermediul căruia artiștii sunt invitați să decoreze stațiile de metrou, ci este menit să promoveze mișcarea artistică contemporană și viziunea fiecărui artist expozant asupra prezentului din care facem cu toții parte.” – Andu Dumitrescu, artist vizual/cofondator al Asociației VAR Cultural.

Idea s-a născut în vara anului 2019, la scurt timp după ce a fost înființată Asociația VAR. Partea administrativă, organizarea și planificarea au durat aproape șase luni, iar implementarea proiectului a durat două luni.

Artiștii au acceptat să lucreze voluntar, iar costurile de producție au fost realizate cu sprijinul primit trimestrial din partea unor societăți comerciale, fără a se pune la socoteală contribuția proprie, a organizatorilor, potrivit hotnews.ro.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati