STB SA testează un sistem de asistență pentru conducătorii de tramvaie. Cum funcționează- VIDEO

STB SA testează un sistem de asistență pentru conducătorii de tramvaie, în primă fază, pe un tramvai ce deservește liniile depoului Bucureștii Noi, cu asistență tehnică din partea Bosch. Rolul acestuia este de a sprjini conducătorii în situații critice, potrivit unui comunicat de presă.

Astfel, în trafic aglomerat sau în condiții de vizibilitate redusă, sistemul îl avertizează pe conducător cu privire la obstacolele de pe șine în timp util. În cazul în care acesta reacționează prea târziu sau nu reacționează deloc, sistemul poate iniția frânarea automată.

Acest lucru permite evitarea accidentelor, sau cel puțin reducerea în mod semnificativ a daunelor.

Vezi mai jos cum funcționează un sistem de asistență 

Beneficiile unui astfel de sistem sunt multiple:

  • Siguranță sporită pentru conducător și pasageri, precum și pentru toți ceilalți participanți la trafic;
  • Întârzieri reduse datorită reducerii frecvenței accidentelor;
  • Disponibilitate sporită a vehiculelor pe șine, evitându-se imobilizarea lor pentru reparații;
  • Costuri de reparații mai mici prin evitarea sau reducerea pagubelor rezultate din accidente.

„Pentru îmbunătățirea condițiilor de securitate a călătorilor în transportul public, precum și îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru conducătorii de vehicule din cadrul STB SA, am decis instalarea sistemului anticoliziune, în primă faza pentru testare, pe un tramvai ce deservește liniile depoului Bucureștii Noi, cu asistență tehnică din partea Bosch. La finalul lunii aprilie, când se finalizează perioada de probă, vom analiza posibilitatea de montare a unor sisteme cu caracteristici tehnice similare și pe alte tramvaie modernizate”, a declarat Adrian Criț, Directorul General STB SA.

Sistemul este similar cu cel folosit în industria auto

Sistemul testat, produs de Bosch, este similar cu cel folosit cu succes în industria auto pentru a reduce în mod activ consecințele costisitoare ale accidentelor sau pentru a le preveni în totalitate. Proiectul pilot de testare a sistemului Bosch TFCW în România este în derulare printr-o colaborare cu Societatea de Transport București STB SA, un prim tramvai fiind echipat cu acest sistem din septembrie 2021.

Feed-back-ul din partea vatmanului este unul foarte încurajator, sustine STB. Asistat în permanență prin avertismente sonore și vizuale, acesta declară faptul că detectarea obstacolelor, recunoșterea riscurilor și evitarea daunelor este prioritară atât pentru siguranța călătorilor, cât și pentru calitatea serviciilor oferite de STB SA utilizatorilor săi.

Cum funcționează un sistem de asistență pentru tramvaie

Ca funcționalitate, sistemul de asistență constă într-o cameră multifuncțională, un senzor radar și o unitate de control. Camera multifuncțională monitorizează traiectoria din față și transmite datele în timp real către unitatea de control a senzorului radar. Luând în considerare viteza vehiculului, sistemul de control utilizează informațiile pentru a determina pericolul unei coliziuni.

Combinarea datelor de la camera multifuncțională și de la senzorul radar cu rază medie de acțiune îmbunătățește detectarea obstacolelor. Principiul fuziunii datelor senzorilor, adoptat din domeniul dezvoltării autovehiculelor autonome, îmbină selectiv punctele forte ale mai multor principii de funcționare ale senzorilor. În acest fel, se sporește atât fiabilitatea, cât și disponibilitatea tehnologiei senzorilor.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati