Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat un contract pentru achiziția a 20 de trenuri și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, anunță ministrul Sorin Grindeanu. Primul tren va putea intra în circulație la finalul anului 2023.
Potrivit ministrului Transporturilor, valoarea contractului de bază este de aproximativ 263 milioane de euro, fără TVA.
Comanda inițială poate fi suplimentată cu alte 17 trenuri la care se adaugă o perioadă de mentenanță de 30 de ani. În acest caz, valoarea contractului poate ajunge la aproximativ 748 milioane euro, fără TVA.
Fiecare tren va avea în componență 6 vagoane care vor asigura 351 locuri pe scaune.
Trenurile vor putea circula cu o viteză de 160 km/h și vor fi dotate cu zone pentru călătorii cu dizabilități, zone destinate distribuirii automate de bilete și aparate de compostat, zone de bar sau bistro, sisteme de climatizare și conexiune wi-fi.
Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat, iar primul tren va putea intra în circulație la finalul anului 2023.
Sorin Grindeanu anunță că pachetul complet de 37 de rame poate fi livrat până la finalul anului 2024.
Noile trenuri urmează să fie utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului:
🚉 București Nord – Constanța
🚉 București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
🚉 București Nord – Brașov – Cluj
🚉 București Nord – Brașov – Deda – Cluj
🚉 București Nord – Brașov
🚉 București Nord – Iași
🚉 București Nord – Suceava
🚉 București Nord – Galați
🚉 București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria
🚉 București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
🚉 Cluj – Timișoara
🚉 Cluj – Suceava – Iași.