Direcția Generală de Poliție a Bucureștiului a lansat în SICAP o licitație prin care vrea să plătească 38,77 milioane de lei (7,7 milioane de euro) pentru servicii de reparații și mentenanță timp de 18 luni a unei flote de 56 de motociclete BMW din dotare. Costul de reparație per motocicletă iese, așadar, de peste 7.500 de euro lunar, în contextul în care aceste motociclete costă, noi, cu dotările maxime, circa 20.000 de euro, scrie economedia.ro.
Contractul este împărțit în 3 loturi (54 BMW R1200 RT și BMW R850 RT) și prevede un număr minim de revizii (minim două) și reparații (40 – 66) în aceste 18 luni, pentru moto în cauză.
NUMĂR LOT |
MODEL MOTOCICLETE – AN
FABRICAȚIE – COMBUSTIBIL |
NUMĂR DE MOTOCICLETE |
1 | R12T/ R1200 RT- 2007 – BENZINĂ | 33 |
2 | R12WT/R 1200 RT – 2014 – 1T12/R 1200 RT
BENZINĂ an 2018 Benzină |
21 |
3 | R22 R 850 RT 2002, Benzină | 2 |
Un calcul grosier (38,77 milioane lei / 18 luni / 56 de bucăți) dă un rezultat de 38.462 lei (7.700 euro) cost lunar al mentenanței pentru fiecare motocicletă a Poliției București. Atât este dispusă Poliția București să cheltuie pentru fiecare motocicletă în condițiile în care, în urmă cu un deceniu, când și-a alcătuit flota moto, prețurile de achiziție pentru modelele BMW tip R1200 RT și BMW R850RT se situau în intervalul 17 – 20.000 de euro, cu toate dotările. Practic, reparațiile și reviziile vor costa în medie 138.467 euro pentru fiecare motocicletă.
Revenind la licitația în cauză, DGPMB cere de la un singur operator economic efectuarea operațiunilor specifice de service astfel:
“a) Servicii de mentenanță preventivă (revizie tehnică):
Revizia tehnică periodică – se va executa la numărul de kilometri parcurși sau la intervalul de ore de funcționare, așa cum este prevăzut în cartea tehnica și în normativele de reparații în vigoare, în unitățile service autorizate aparținând prestatorului;
– diagnoză;
– întreținerea sistemelor, ansamblurilor și echipamentelor componente(mecanismul motor, mecanismul de distribuție, instalațiile de alimentare, de răcire, de ungere, de evacuare, de pornire; elementele componente ale transmisiei; sistemul de rulare și componentele acestuia; sistemul de direcție și componentele acestuia; sistemul de suspensie și componentele acestuia; sistemul de frânare și componentele acestuia)
b) Servicii de mentenanță corectivă (reparație):
– reparația – se va executa la numărul de kilometri parcurși sau la intervalul de ore de funcționare, asa cum este prevăzut în cartea tehnica și în normativele de reparații în vigoare, în unitățile service autorizate aparținând prestatorului;
– operații de întreținere/reparație mecanică și/sau electrică, cu/fără înlocuiri de componente;
– reparații carenaj și vopsitorie;
– servicii de vulcanizare, echilibrare roți, îndreptare și roluire jante; transportarea moto pe platforma dacă este cazul datorită unor defecțiuni ce nu mai permit deplasarea motocicletelor în condiții de siguranță.”
Cât privește revizia tehnică periodică, Poliția vrea de la service următoarele: -schimb filtru schimb ulei aer; – schimb filtru combustibil; -schimb filtru ulei; – ansamblul tuturor verificărilor tehnice și reglajelor recomandate de către producător; – schimb distribuție și set angrenare accesorii (curea alternator).
Firmele interesate de acest contract trebuie să dețină obligatoriu elevator motociclete, stan de frânare cu role pentru moto, instalație de echilibrat roți plus o linie tehnologică pentru activitatea de întreținere, recondiționare și reparare echipamente electrice și electronice compusă( minim instalație de verificare și reglare sistem de lumini și tester diagnoză moto).
Ofertele de la service-urile interesate să repare motociclete DGPMB trebuie depuse până în 19 mai. Departajarea lor se face în funcție de prețul cel mai mic. Oferta tehnică trebuie să asigure o garanție minima de trei luni la lucrările efectuate și minim, 12 luni pentru piesele folosite. Garanția de participare este la un nivel neobișnuit de mic – 0,25%, adică 5.600 lei. Poliția cere însă o garanție de bună execuție pentru fiecare contract subsecvent de 5% din valoarea lucrărilor.