CFR are în plan să reabiliteze mai multe gări din țară. Mai exact, este vorba despre acele halte unde nu s-au mai făcut lucrări de modernizare de mulți ani, deși sunt folosite de mii de persoane în fiecare an. Multe se află în stațiuni montane sau pe litoral.
Trotuarul și peronul spart, garduri ruginite și câteva clădiri părăginite. În Gara Predeal, tunelul subteran, prin care pasagerii ar trebui să ajungă de la o linie la alta, este închis la un capăt. Iar când plouă, se inundă, scrie stiri.tvr.ro.
Compania de Căi Ferate vrea să modernizeze gara. Are mai multe variante: fie reabilitează tunelul, fie construiește unul nou. Sau face o pasarelă supraterană. Peroanele vor fi mai late și mai înalte, la nivelul scării trenurilor. O parte din linii ar putea dispărea, iar în locul lor va fi creat un spațiu verde.
Proiectul include lucrări de instalații, telecomunicații, un sistem de informare a călătorilor, camere video, amenajare spații verzi, inclusiv rampe și facilități pentru persoane cu dizabilități. Anul viitor ar putea fi stabilită, prin licitație, firma care va realiza proiectul tehnic și execuția lucrărilor.
Aceeași situație, și pe litoral. Gara Costinești oferă o imagine dezolantă: Clădirea e veche și murdară, iar distanța dintre peron și tren, prea mare. Pentru mulți pasageri este un chin să urce sau să coboare din tren.
În Costinești, sunt două locații în care călătorii așteaptă trenurile. Amândouă vor intra în reabilitare. Când vor începe lucrările, nu se știe.
Dorin Jeanu, primar Costinești: Anul acesta cred că vor veni pentru eliberarea autorizației. Pentru că anul trecut le-am eliberat certificat de urbanism.
Și în Neptun gara pare uitată de lume, deși e la câțiva pași distanță de plaja și de hotelurile în care s-au investit milioane de euro. Pentru a putea urca în tren, călătorii folosesc pietre pe care tot ei le-au adus pe peron.
47 de gări din țară vor intra într-un amplu proiect de modernizare, etapizat. Nu se știe când va fi dus la bun sfârșit.