Marco Guastamacchia este Digital Advisor pentru Microsoft și pe 15 iunie va prezenta în cadrul Bucharest Tech Week un ghid practic despre cum poate fi folosit Metaverse-ul în domeniul retail-ului.
Marco Guastamacchia este Consilier Digital la Microsoft, fiind responsabil cu transformarea digitală a clienților de retail, modă și CPG. Consilierii digitali co-creează, accelerează și oferă transformări digitale bazate pe noile tehnologii și pe cunoașterea profundă a clienților.
”Scopul nostru este să oferim o abordare digitală și inovativă și să ghidăm companiile pe măsură ce-și reimaginează strategiile cu clienții, experiențele angajaților sau modelele de afaceri”, a explicat Guastamacchia pentru News București.
”Metaverse-ul reprezintă următoarea revoluție digitală prin care viețile noastre fizice și virtuale se vor uni”
Marco Guastamacchia spune că noile tehnologii vor duce la o lume digital-fizică conectată, în care ”atât infrastructura, cât și locuitorii, vor fi conectați digital.”
”Metaverse-ul reprezintă următoarea revoluție digitală prin care viețile noastre fizice și virtuale se vor uni”, explică el.
În ceea ce privește viziunea Microsoft, sursa citată precizează că misiunea companiei este, prin Metaverse, să aducă împreună ”oameni, locuri și lucruri”.
”Scopul nostru este de a amplifica ingeniozitatea oamenilor cu ajutorul tehnologiei inteligente.”, a completat Guastamacchia.
Citește mai jos interviul integral:
News Bucuresti: Ce este Metaverse-ul și cum este folosit acesta de Microsoft?
Marco Guastamacchia: Metaverse-ul este un concept în curs de dezvoltare. În timp ce așteptăm un consens asupra a ceea ce constituie un metavers, s-au dezvoltat mai multe puncte de vedere.
Metaverse-ul este de obicei asociat cu o viziune în jurul principiilor lumii virtuale, dar, în opinia mea, o astfel de definiție este limitată. Metaverse-ul va deveni mult mai mult decât ceea ce percepem noi în acest moment. Nu este drept să asociem povestea metaversului doar cu jocurile virtuale sau cu aplicabilitățile acestuia în blockchain.
Unul din motive este că paradigmele tehnologice nu rămân în cadrul unui singur modul. De exemplu, internetul a început de la computer, dar acum oferă experiențe și pe tablete, telefoane sau alte dispozitive inteligente, iar acest lucru va fi valabil și pentru Metaverse. Tehnologia X-reality va deveni o singură interfață, iar utilizatorii o vor utiliza după plac și nevoile actuale.
Metaverse-ul reprezintă următoarea revoluție digitală prin care viețile noastre fizice și virtuale se vor uni. Noile tehnologii vor duce la o lume digital-fizică conectată, în care atât infrastructura IT cât și utilizatorii vor fi conectați digital. Interfațele metaversului vor fi înglobate în aproape orice, făcând din realitate însăși o parte a metaversului – și invers.
Astfel, tehnologiile Metaverse-ul sunt mijloace, nu scopuri, iar toți cei care doresc să intre în această lume trebuie să înceapă să construiască o direcție clară de afaceri pe care apoi să o includă în Metavers.
”Scopul nostru este de a amplifica ingeniozitatea oamenilor cu ajutorul tehnologiei inteligente”
În ceea ce privește Microsoft, compania își construiește de mult timp strategia către metavers. Cea mai importantă investiție în viitor este credința în ecosistemele deschise, unde identitățile și conținutul se îmbină cu experiențele, indiferent de platformă. Credem că acest lucru este necesar pentru a debloca pe deplin ceea ce promite Metaverse-ul.
Aducem oameni, locuri și lucruri împreună, într-o lume digitală, pentru consumatori și companii. Scopul nostru este de a amplifica ingeniozitatea oamenilor cu ajutorul tehnologiei inteligente. Facem acest lucru folosind o abordare atentă, centrată pe om, atunci când creăm inovații care amplifică aptitudinile oamenilor în toate aspectele vieții.
Microsoft Cloud oferă cel mai cuprinzător set de instrumente pentru a face legătura între lumea fizică și cea digitală – construirea de soluții IoT (internet of things), implementări ample de inteligență artificială, conceptul de întâlniri prin Teams și munca cu Mesh și HoloLens în realitate mixtă. Această tehnologie ne permite să integrăm computerul în lumea reală și lumea reală în computer. Este vorba despre o nouă platformă și un nou tip de aplicație, similar cu site-urile web din anii 90.
”În retail, Metaverse-ul va permite un nou set variat de experiențe”
News Bucuresti: În cadrul Bucharest Tech Week sunteți speaker în panelul de Retail. Cum considerați că va influența Meraverse-ul această industrie?
Marco Guastamacchia: Metaverse-ul va permite un nou set variat de experiențe, care, în funcție de configurație și componență, vor viza diferite domenii din cadrul oricărei întreprinderi de retail.
Și aici mă refer la consumator (va primi noi experiențe de divertisment, jocuri și interacțiuni), la companie (este vorba despre experiențe comune între companiile de retail, pentru a impulsiona firmele și angajații să spargă barierele muncii digitale în noi forme de colaborare) și la procesul industrial, unde va replica, simula, studia și controla procesele industriale și de dezvoltare pentru a îmbunătăți operațiunile și a permite noi indici de eficiență.
”Companiile trebuie să prioritizeze metaversul în strategia lor”
News Bucuresti: Considerați că Metaverse-ul va influența business-ul tradițional?
Marco Guastamacchia: Metaversul va alimenta tranziția de la transformarea digitală în definiția sa timpurie (aplicații pentru digitizarea documentelor și proceselor) către un concept mai larg de transformare virtuală.
Va deschide noi oportunități de afaceri în 4 domenii principale, iar companiile trebuie să prioritizeze metaversul în strategia lor, asta dacă doresc să profite la maximum de avantajele acestuia:
– Tehnologie: Metaverse-ul va deveni parte din construcția infrastructurii tehnologice;
– Audiență: Va identifica, va atrage și va angrena atât publicul relevant, cât și publicul potențial;
– Experiențe și procese: Va implementa experiențe B2B sau B2C inedite, de exemplu showroom-uri virtuale și va virtualiza procesele tradiționale;
– Producția de conținut și de monede virtuale: Metaverse-ul va produce și va monetiza atât conținutul cât și activele virtuale (de ex. bitcoin).
News Bucuresti: Puteți identifica o industrie unde Metaverse-ul va avea un impact sporit, dar despre care încă nu discută nimeni?
Marco Guastamacchia: Prezența virtuală va fi aplicativitatea de bază a Metaverse-ului. Cred cu tărie că metaversul va avea un impact sporit asupra tuturor acelor tehnologii care pot beneficia de o colaborare mai extinsă (asistență și suport remote, platforme de învățare, creare de idei), precum și asupra instrumentelor în care fluxurile de informații vor fi mai accesibile vizual (simulări, optimizare de spații, ghidare de la distanță).
News Bucuresti: Cum va afecta Metaverse-ul stilul nostru de viață?
Marco Guastamacchia: Ultimii doi ani au arătat nevoia de conexiune și comunitate. În Metaverse ne putem exprima, putem împărtăși, învăța și experimenta, ca și cum am fi împreună. Fie că este vorba de serviciu sau acasă, vom putea realiza mult mai multe. Aici vorbesc despre simulări în spații virtuale, vizualizare de date, prezentare de produse sau participarea la concertul dorit din confortul casei.
Toate acestea sunt la îndemână în Metavers, unde vom putea fi în două locuri deodată.
Bucharest Tech Week, festivalul ce transformă Bucureștiul în capitala internațională a tehnologiei, se întoarce în săptămâna 14-19 iunie 2022 cu o ediție spectaculoasă în format hybrid, ce va aduce din nou în inima orașului cele mai noi gadget-uri și inovații din domeniul tech, dar și ultimele soluții digitale create special pentru a contribui la dezvoltarea afacerilor și a ușura munca de zi cu zi.
Astfel, între 14 și 17 iunie vor avea loc la Hotel Radisson Blu din București cele șase summit-uri tematice, dedicate profesioniștilor din diverse domenii și din toate verticalele de business: Innovation, HR Masters, Future Retail, Java și Software Architecture.
Una dintre noutățile acestui an este introducerea în program a unui summit organizat în premieră în România, Metaverse Summit, conferință unde se va dezbate, alături de specialiști internaționali, această tematică aflată în topul subiectelor de interes la nivel global.
Printre speakerii internaționali de top a căror prezență a fost deja anunțată de către organizatori se numără: cunoscutul tech blogger de origine poloneză, PIOTR MIŃKOWSKI, Solution Architect Red Hat, speaker la JAVA Summit, pe 17 iunie, ANITA LETTINK, Board Advisor & HR Tech Expert HRTechRadar, speaker la HR Masters Summit, pe 16 iunie, RICARDO SUEIRAS, Principal Advocate la AWS și ISMAEL MEJIA, Senior Cloud Advocate la Microsoft, speakeri la Software Architecture Summit, pe 17 iunie.
Participarea la Business Summits se face pe baza unui bilet ce poate fi achiziționat direct de pe https://www.techweek.ro/business-summits.