Noile tramvaie 41 din București încap milimetric pe șine. Uneori trebuie să-și rabateze oglinda

Tramvaiele achiziționate de Primăria Capitalei întâmpină probleme de-a lungul și de-a latul parcursului, pe linia 41. Imagini de la testele efectuate noaptea arată cum noua garnitură trece milimetric pe lângă semafoare, stâlpi, pasajele subterane sau intrări la metrou. Și asta, după ce se rabatează oglinda, potrivit digi24.ro.

Iar că unele peroane sunt prea mici în lungime, asta deja se știe. Autoritățile nu sunt descurajate, au început deja să facă modificări pe traseu și speră că bucureștenii vor circula în 10 din cele 100 de garnituri noi, din toamnă.

Tramvaiele sunt construite la Astra Arad. Întregul lot costă 840 de milioane de lei.

Unii se întreabă cât de greu ar fi fost ca toți parametrii să fi fost stabiliți dinainte, astfel încât să încapă fără probleme? Dar nu e o premieră în România. Și Metrorex a cumpărat vagoane prea late din Spania și a trebuit să taie din peroane.

– E foarte aproape. Se apropie aici. E pasajul…

– Da…milimetric.

Dialogul are loc între doi lucrători în timpul testelor făcute noaptea cu noile tramvaie de pe ruta 41.

„Administrația are de asemenea un pasaj în zona Turda și copertinele respective interacționează cu tramvaiul. Am putut trece de zonele respective doar prin rabatarea oglinzii. Nu sunt probleme majore, sunt chestiuni care apar în orice oraș atunci când sunt tipuri noi de vehicule. Nu implică niște costuri extraordinare”, a declarat pentru Digi24 Adrian Criț, director STB.

Pentru ca garniturile să poată circula fără probleme, acoperișurile celor două intrări ale pasajului subteran, care ține de Administrația Străzilor, vor trebui modificate.

Rămânem în stația Turda, deoarece aici există și doi stâlpi care afectează circulația noilor tramvaie: oglinda retrovizoare de pe partea stângă nu are loc din cauza lor.

Altă stație, alte probleme. În stația Crângași, noile tramvaie nu pot trece decât cu oglinda rabată pe lângă intrările la metrou. Pentru că sunt mai late decât cele care sunt în circulație, trec la limită pe lângă pasajul Metrorex din zonă.

Călătorii se amuză când văd imaginile: „Am înțeles. Ce să mai zicem? Așa merg lucrurile în România. Din păcate. Întâi trebuia îmbunătățită linia și verificat dacă corespunde pentru noile achiziții și abia pe urmă să se facă achizițiile. La noi, întotdeauna se face invers”.

În timpul testelor s-a mai descoperit un obstacol. Tot pe lățime și aici: în calea noilor garnituri stau și semafoarele de pe cele două peroane din stația Agronomie. Ca să poată circula pe aici, tramvaiele trebuie să aibă, din nou, oglinda rabatată.

Pe de altă partea, lungimea tramvaielor a pus demult probleme autorităților.

În stația Cașin fiecare peron are o lungime de 28 de metri, asta în condițiile în care noile tramvaie au o lungime de 36 de metri.

Sunt în total 7 stații care trebuie modernizate, astfel încât lungimea peroanelor să corespundă cu lungimea noilor garnituri.

„Era atât de greu să măsoarea lungimea tramvaielor și a peroanelor înainte de a face achizația?!” – comentează indignat un călător.

Lucrările de reconfigurare pentru toate cele 14 peroane costă Primăria Capitalei 8,6 milioane de lei.

„Zilele trecute s-a semnat contractul pentru alungirea peroanelor rămase nealungite pe linia lui 41 și termenul de 6 luni din contract nu doar că va fi respectat, dar după discuții cu conducerea trustului, se fac în maximum 2 luni de zile”, dă asigurări Adrian Criț, directorul STB.

În luna septembrie, autoritățile promit că vom vedea 10 din cele 100 de tramvaie circulând pe linia 41. Pe măsură ce vor fi livrate, vor fi introduse și pe alte rute.

Investiția s-a ridicat la aproximativ 200 milioane de euro, bani europeni și fonduri ale Primăriei Capitalei.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati