Primăria Sectorului 2 a lansat licitația pentru delegarea serviciului de salubrizare pe 8 ani

Primăria Sectorului 2 anunţă, luni, că a lansat licitaţia deschisă internaţională pentru Delegarea prin concesiune a gestiunii serviciului de salubrizare în Sectorul 2. Valoarea totală estimată a contractului este de 2.062.651.873 fără TVA, iar durata contractului de concesiune: 8 ani.

  • ”Vom colecta deşeurile pe 5 fracţii, vom creşte semnificativ măturatul mecanizat şi spălatul străzilor pentru a preveni poluarea cu praf, curăţenia stradală va include şi zonele din spatele blocurilor”, a afirmat primarul sectorului 2, Radu Mihaiu.

Întregul proces de elaborare a documentaţiei de atribuire a fost unul deschis şi transparent încă de la debut: Primăria Sectorului 2 a publicat spre consultare publică toată documentaţia de atribuire pe site-ul propriu şi pe site-ul dedicat salubrizare@ps2.ro, a fost organizată consultare de piaţă cu operatorii şi au fost integrate propuneri primite în cadrul acestui proces de amplă consultarem precizează primăria într-un comunicat oficial.

De asemenea, Primăria Sectorului 2 a beneficiat de servicii de consultanţă specializată din partea Ramboll South East – Europe în elaborarea documentaţiei de atribuire, precum şi de asistenţă tehnică din partea Băncii Mondiale pe parcursul acestui proces.

Mihaiu: Vom colecta deşeurile pe 5 fracţii, vom creşte semnificativ măturatul

“La 23 de ani de la încheierea contractului de servicii cu operatorul de salubritate în Sectorul 2, lansarea acestei licitaţii este o premieră şi un reset complet pentru modul în care vom aborda curăţenia la noi în sector. Este un pas esenţial pentru civilizarea sectorului, cu impact direct în creşterea calităţii vieţii oamenilor, a protecţiei mediului şi a sănătăţii publice. Vom colecta deşeurile pe 5 fracţii, vom creşte semnificativ măturatul mecanizat şi spălatul străzilor pentru a preveni poluarea cu praf, curăţenia stradală va include şi zonele din spatele blocurilor, vom avea o flotă modernă de maşini care vor ridica deşeurile. Dar în acelaşi timp vom monitoriza constant respectarea obligaţiilor contractuale de către operator şi de cetăţeni pentru că – aşa cum am mai spus – e responsabilitatea noastră, a tuturor, să avem un sector curat”, a declarat Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu.

Data limită de depunere a ofertelor este 5 septembrie.

“Sperăm să avem un proces nu doar transparent, ci şi competitiv. Primăria Sectorului 2 este gata să răspundă oricăror solicitări de clarificare din partea operatorilor de salubritate interesaţi, dar în egală măsură sper ca procesul să fie unul echitabil şi constructiv, să nu fie blocat prin contestaţii aşa cum se întâmplă, din păcate, în multe cazuri cu procedurile de achiziţie publică pentru aceste contracte, a mai declarat edilul Sectorului 2.

Primăria arată că licitaţia este pregătită de peste 1 an, iar etapele sale au fost prezentate şi dezbătute public, în mod transparent pentru că vorbim de un serviciu public strategic, cu impact direct în îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale locuitorilor şi în dezvoltarea socioeconomică a sectorului.

Toţi paşii premergători lansării acestei licitaţii au ţinut cont de 3 criterii esenţiale: transparenţă, eficienţă şi competitivitate. Întreaga documentaţie are la bază un Studiu amplu de Oportunitate, care oferă o radiografie a realităţii, dar şi a paşilor de urmat pentru creşterea calităţii şi eficienţei serviciului de salubrizare la nivelul Sectorului 2.

Astfel, Studiul (publicat pe site-ul instituţiei şi pus în dezbatere publică în perioada 3.04-10.04 2022) oferă o imagine clară a investiţiilor necesare, a parametrilor de performanţă şi a costurilor necesare pentru realizarea unui serviciu de calitate, o dimensionare tehnică şi umană a viitorilor operatori, dar stabileşte şi criteriile contractuale.

Pentru a fi cât mai ancoraţi în realitate şi pentru a ţine cont de piaţă, Primăria Sectorului 2 a organizat şi o procedură specifică de consultare a pieţei (publicată pe site-ul instituţiei, dar şi în SEAP) cu tema “Actualizarea documentaţiei de atribuire (caiet de sarcini actualizat şi anexe aferente) pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare”. Consultarea pieţei a fost dublată şi de o invitaţie de participare la şedinţa de consultare publică din data de 10.05.2022, la care au participat operatorii economici de profil.

De asemenea, pe data de 16.05.2022 a fost publicat în SEAP Raportul nr. 93207, în care a fost detaliat rezultatul procesului de consultare.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati