Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au aplicat amenzi de 136.000 de lei comercianţilor din Gara de Nord şi au dispus oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 12 dintre aceştia, informează Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Printre neregulile constatate la comercianţii din Gara de Nord au fost comercializarea unor produse alimentare depozitate la temperatura mediului ambiant, fără a exista un sistem de ventilaţie sau aer condiţionat funcţional, depozitarea apei minerale şi a băuturilor răcoritoare direct pe paviment, utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător, cu insecte moarte, acumulări de praf, impurităţi, atât în interiorul agregatului, cât şi pe sistemul de ventilaţie.
Produse expirate și condiții de igienă precară
De asemenea, s-a constatat neafişarea preţurilor la toate produsele, comercializarea unor produse cu data limita de consum depăşită sau fără elemente de identificare şi caracterizare complete.
Totodată, comisarii ANPC au descoperit condiţii de igienă precară (vitrine, camere frigorifice, paviment deteriorat, neigienizat corespunzător, cu gândaci şi muşte) şi folosirea unor autorizaţii de punct lucru expirate.
Controale ANPC și ale Ministerului Transporturilor în trenurile din zona București
Controalele echipelor de la ANPC şi Ministerul Transporturilor au vizat şi operatorul economic de transport public persoane SNTFC CFR Călători SA, Depoul Griviţa, Depoul revizie de vagoane Bucureşti – Basarab şi au fost efectuate în data de 25 iulie în urma unor reclamaţii sosite de la consumatori referitoare la condiţiile neconforme de deplasare cu trenul, precizează ANPC.
„Întreaga situaţie trebuie reevaluată. Plecând de la nesimţirea unor cetăţeni, până la recepţiile făcute pe genunchi, toate trebuie gestionate corect. Se spală vagoane pe hârtie şi se sting ţigări pe scaune! Punctual trebuie sancţionate lucrurile: disciplinar sau poate chiar penal!”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, potrivit comunicatului instituţiei.
Controalele vor fi urmate şi de verificări ale documentelor şi contractelor cu furnizorii de servicii urmând ca în cel mai scurt timp să aibă loc întâlniri între reprezentanţii celor trei instituţii – ANPC, Ministerul Transporturilor şi SNTFC CFR Călători S.A – pentru găsirea unor soluţii de remediere a deficienţelor constatate, pe termen scurt şi pe termen mediu, nefiind vorba despre sancţiuni pecuniare, în acest caz, dat fiind că acestea ar trebui plătite tot de la buget, ci despre măsuri concrete, care vor face parte din strategia de remediere, precizează sursa citată.
- Dintre cele mai importante nereguli constatate de comisarii ANPC, la locaţiile CFR Călători SA, se menționează: pavimentul din tren neigienizat, tapiţeria scaunelor ruptă sau murdară; existenţa unor coşuri de gunoi murdare; ferestrele vagoanelor aveau geamuri murdare cu depuneri grosiere de praf; existenţa unor guri de aerisire ruginite, precum şi a unor prize lipite cu bandă de hârtie; prezenţa, în compartimente, a unor resturi alimentare sau a gumei de mestecat lipită pe paviment şi scaune; igienă necorespunzătoare în zona toaletelor; existenţa unor resturi menajere îndesate în grilajul sistemului de ventilaţie; folosirea unor produse de curăţat fără elemente de identificare.