În momentul de faţă, 30% din flota de vehicule a STB este electrică, fiind vorba de tramvaie şi de troleibuze, a declarat, vineri, directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ, la dezbaterea „Vinerea Verde la SAB2022”, potrivit Agerpres.
„În Vinerea Verde cu toţii discutăm despre mobilitate, despre reducerea emisiilor poluante. Practic, în momentul de faţă, 30% din flota de vehicule a STB este electrică. Aici discutăm de tramvaie şi de troleibuze. E adevărat că urmează să primim şi cele 100 de tramvaie. E adevărat, de asemenea, că e în curs de finalizare procedura de achiziţie pentru 100 de autobuze electrice, finanţată prin Program Operaţional Regional şi de asemenea e publicată în momentul de faţă licitaţia pe SEAP pentru achiziţia de 100 de troleibuze cu finanţare prin Administraţia Fondului de Mediu. Dacă discutăm despre mobilitate, discutăm şi despre numărul de călătorii efectuate zilnic de către cetăţenii zonei metropolitane Bucureşti-Ilfov. Şi aici e vorba de aproape două milioane de călătorii pe zi. Două milioane de călătorii, practic, înseamnă aproximativ jumătate din numărul pasagerilor care circulă zilnic în Capitală. Ori cea mai bună soluţie pentru noi este într-adevăr dezvoltarea transportului public, cu toate că, aşa cum spunea şi domnul ministru Barna (ministrul Mediului, Tanczos Barna, n.r.), costurile sunt unele esenţiale pentru subvenţionarea transportului pentru că transportul înseamnă infrastructură, transportul înseamnă material rulant, transportul înseamnă componentă socială care să lucreze nonstop pentru oameni. Şi de asemenea, transportul înseamnă şi sănătate”, a precizat Adrian Criţ.
Directorul general al STB a explicat că, utilizând mijloace de transport în comun, pe de o parte se decongestionează traficul şi, pe de altă parte, oamenii au posibilitatea să socializeze.
„STB e într-o perioadă de transformare în momentul de faţă. A trecut printr-o perioadă critică şi în momentul de faţă ne canalizăm pe investiţii cu suportul autorităţii locale, cu suportul primăriilor de sector, a ministerelor şi încercăm să aducem lucruri de calitate cetăţenilor. Dacă ne referim la sustenabilitate, e clar că totul trebuie să fie, pe de o parte mai uşor de utilizat, pe de altă parte mai ieftin şi trebuie să luăm în considerare şi faptul că, prin sporirea calităţii transportului public, din ce în ce mai mulţi cetăţeni vor utiliza acest mod de deplasare. Transportul public trebuie să fie, e adevărat, unul integrat şi aici el trebuie prioritizat pe moduri de transport şi se pleacă, dacă vorbim de zona urbană, de la trenul metropolitan, urmat de metrou, de asemenea de tramvai, pentru că gândirea conceptuală la nivel mondial este ca să prioritizezi modul de transport care poate cu emisii poluante cât mai mici, să transporte cât mai mulţi cetăţeni cetăţeni”, a afirmat Adrian Criţ.
De asemenea, acesta a declarat că STB a adus soluţii noi pe zona de digitalizare şi a subliniat că ultima aplicaţie dezvoltată pentru elevi şi studenţi are în momentul de faţă, la 2 luni la de la punerea pe piaţă, 50.000 de abonaţi.