Taxa Oxigen, care implică măsuri restrictive de circulație, nu are toate avizele, iar eventualele amenzi pentru cei care nu respectă prevederile privind poluarea ar putea fi desființate de instanțe. Până atunci, Gabriela Firea a lansat un sondaj și le cere bucureștenilor să spună dacă doresc sau nu ca această măsură să fie implementată, scrie Digi24.
Gabriela Firea spune că săptămâna viitoare va anunța ce se va întâmpla cu vinieta. Dar, cum sondajul online nu are nicio valoare juridică, decizia ca taxa Oxigen să intre în vigoare de la 1 martie rămâne în picioare, după ce hotărârea a fost votată în Consiliu.
Totuși, în forma actuală, specialiștii susțin că legea nu s-ar putea aplica pentru că Primăria Capitalei a sărit peste câțiva pași esențiali. Taxa Oxigen nu are avizul Poliției Rutiere. Pâna acum, municipalitatea nici măcar nu l-a cerut.
“În conformitate cu prevederile rutiere, autoritățile locale stabilesc limitări privind circulația, staționarea, parcarea, pentru diferite categorii de vehicule doar cu avizul poliției rutiere”, a declarat Claudiu Costea, Brigada Rutieră București.
Potrivit Apador CH, Primăria Capitalei nu a cerut avize nici pentru montarea indicatoarelor rutiere care le spun șoferilor care e zona în care nu au voie să intre cu mașinile poluante. Și dacă avize nu există, înseamnă că șoferii nu sunt obligați să țină cont de indicatoare.
Dacă s-ar aplica, taxa ar fi obligatorie pentru zona din centrul Capitalei pentru toate mașinile cu norme de poluare până la EURO 4. Accesul acestor autoturisme nu va fi interzis cu totul, ci se va face doar cu plata unei sume maxime de 1.900 de lei. Concret, ai voie să poluezi doar dacă plătești.
“Șoferii vor putea nu doar să conteste amenda pe care au primit-o, vor avea posibilitatea de a ataca chiar hotărârea de Consiliu general invocând această lipsă a avizului. Instanța de judecată, apreciind lipsa, va anula inclusiv hotărârea de Consiliu general”, spune Adrian Cuculis, avocat.