Pacienții Complexului Multifuncțional Caraiman vor fi monitorizați gratuit, de la distanță, 24 de ore din 24, de către personalul medical al Centrului, a anunţat marţi Primăria Sectorului 1.
În premieră, va fi inaugurată miercuri în sistemul medical de stat din România, telemedicina care conferă posibilitatea monitorizării de la distanță, a bolnavului de către specialiști, în timp ce acesta își desfășoară activitatea zilnică normală.
Telemedicina este gândită pentru a ajuta atât pacienții, cât și specialiștii. Acest sistem medical modern oferă șansa de monitorizare a bolnavului sau a pacientului care își dorește prevenția ori detectarea diagnosticului, precum și recuperarea după o intervenție sau un episod negativ deja consumat.
Monitorizarea pacientului se face 24 de ore din 24 la distanță, fără a fi nevoie de consultația față în față cu medicul. În această perioadă, pacientul poartă, atașat de corpul său, echipamentul de monitorizare a parametrilor săi vitali, acesta incluzând și un telefon cu o aplicație specială ce transmite către Centrul de Telemedicina în timp real, în fiecare moment, toate informațiile către personalul medical și eventualele semnale de alarmă.
Pacientul și o persoană desemnată de acesta pentru cazuri de urgență țin legătura cu medicul pe tot parcursul procesului, fie pentru sfaturi medicale sau ajustarea tratamentului pacientului în funcție de evoluția stării sale, fie pentru trimiterea ambulanței de urgență. În cazul în care sistemul detectează ceva în neregulă, ambulanța este pregătită să pornească spre pacient, iar acțiunea este dublată, când e necesar, de apelul personalului medical din Centrul Caraiman la numărul unic de urgență 112.