Începând cu data de 1 noiembrie, unităţile administrativ-teritoriale şi asociaţiile de dezvoltare intercomunitară care doresc să participe în cadrul Programului de realizare a pistelor pentru biciclete îşi pot crea conturile de utilizator în aplicaţia informatică pusă la dispoziţie pe site-ul AFM.
„Am semnat dispoziţia de demarare a Programului de realizare a pistelor pentru biciclete. Prin acest program, venim în sprijinul autorităţilor locale de a asigura tuturor cetăţenilor un mediu mai curat prin dezvoltarea infrastructurii velo în România. Prin programele noastre urmărim îndeplinirea obiectivelor europene şi naţionale privind mobilitatea urbană sustenabilă şi consider că este o necesitate să prioritizăm implementarea acestor programe la nivel naţional pentru a oferi avantaje tuturor celor care aleg o modalitate de deplasare prietenoasă cu mediul înconjurător”, a declarat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.
Conturile create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului Iluminat public, Programului Staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi, Programului Eficienţă energetică în clădirile publice, Programului Rabla Clasic, Programului Rabla Plus şi a Programului privind casarea autovehiculelor uzate rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare pentru Programul de realizare a pistelor pentru biciclete.
Ulterior, în perioada 04 noiembrie 2022, ora 10.00 – 09 decembrie 2022, ora 14.00 sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanţare, solicitanţii vor putea depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create.
Bugetul alocat sesiunii de finanţare este de 500 de milioane de lei.
Programul se adresează unităţilor administrativ-teritoriale organizate la nivel de nivel de judeţ, comună, oraş, municipiu de rang I/II, municipiul Bucureşti şi subdiviziunile administrativ-teritoriale ale acestuia şi asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară care pot beneficia de fonduri pentru îmbunătăţirea calităţii mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin stimularea utilizării transportului nepoluant, concomitent cu reducerea traficului motorizat.
Finanţarea se acordă în procent de până la 100% din cheltuielile eligibile în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi.
Finanţarea se acordă pentru fiecare categorie de solicitant, după cum urmează:
– UAT – Municipiul Bucureşti – maximum 75.000.000 lei;
– subdiviziunea municipiului Bucureşti – maximum 45.000.000 lei;
– UAT – municipiu de rang I – maximum 37.000.000 lei;
– UAT – municipiu de rang II – maximum 30.000.000 lei;
– UAT – oraş – maximum 22.000.000 lei;
– comună cu mai puţin de 5.000 de locuitori – maximum 3.700.000 lei;
– comună cu mai mult de 5.001 de locuitori – maximum 7.500.000 lei;
– UAT – judeţ – maximum 22.000.000 lei.
Înscrierile în aplicaţie se realizează în limita a 150% din bugetul alocat Programului.